Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin


Teraz jest Pn lis 19, 2018 10:51 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sie 19, 2014 2:33 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
Witam wszystkich forumowiczów.

Moje pytanie dotyczy prośby o wskazówki z zakresu procedur postępowania z UC/DHL.

Sprawa wygląda następująco.
Kupiłem za pośrednictwem popularnego portalu drobną elektronikę z Chin na użytek prywatny.
W paczce znajdował się oryginalny zasilacz Della (lepszy, trudno spotykany 150W) i 2 szt. starych pamięci RAM do leciwego 8 letniego laptopa.
Paczka została wysłana za pośrednictwem DHL.

Baaardzo starałem się nie przekroczyć wartości zakupów żeby nie płacić cła i podatku importowego, a tymczasem...
Sprzedawca umieścił w paczce jaką "z czapy" pro formę, która owszem, opiewała na zasilacz i 2 szt RAM do laptopa.
Tyle że na proformie wszystko było po 65 USD. Czyli 3x65 USD = 195 USD.
Podczas gdy ja za to zapłaciłem raptem lekko ponad 40 USD!

Paczka przyszła z kurierem DHLa który zażyczył sobie opłaty w wysokości 170 PLN opłaty podatku importowego.
Jako że bardzo zależało mi na zasilaczu, postanowiłem że zapłacę. Kurier upewnił mnie, że o zwrot tej opłaty można napisać wniosek...

I tu zaczynają się schody.
Napisałem do UC wniosek, ale ten się wypiął, bo na SADzie z firmy transportowej to DHL jest zgłaszającym i odbiorcą (jak cudem odbiorcą?).
DHL się wypiął, bo owszem, może zająć się tym w moim imieniu, ale żądają za to kwoty 370 PLN.
To jakaś paranoja!

Kwota niby niewielka, ale nie lubię najzwyczajniej w świecie, jak się mnie... ****
Bardzo proszę o jakieś wskazówki jak to ugryźć, bo czuję się jak trybik w machinie, której administratorzy mają mnie w głębokim poważaniu... a logicznie myśląc, to DHL dokonał po prostu błędnego zgłoszenia, na podstawie niepoprawnych informacji o rzeczywistej wartości przesyłki...

Please...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 19, 2014 3:08 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 31, 2010 11:30 am
Posty: 983
Sam jestes sobie winny zgadzajac sie na 170zl i teraz dhl za po prawe wezmie od cb 350 zl tlumaczenia nie pomoga bo mogles zglosic wczesniej.

Na przyszlosc dhl to wyjatkowe ciamajdy w odprawach ktore maja tyle towaru ze sie nie lapia w tym wszystkim ale agenci nie doswiadczeni. Wiec jak cos nie gra to wysylasz po prawna fakture i od razu maja dobrze naliczyc clo. Czesto jest tak ze lapia to co maja w paczce a jest to blednie opisane i zglaszaja deklaracje celna bez niczyjej zgody czy pytania czy jest to poprawna faktura.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 19, 2014 4:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
OK. Ja jestem winny, bo zapłaciłem gotówkę... Wiem, durny jestem, ale myślałem że to sie da wszystko zgodnie z prawem załatwić... Posypuję głowe popiołem...
Winny jest też łoś w Chinach, który albo nie zmienił waluty, albo jakieś dziwne kwoty wpisał chyba na złość...

No ale punktem wyjścia jest to, że niewłaściwie ocenili RZECZYWISTĄ wartość przesyłki. Pro forma to nawet nie faktura... Więc oni też są winni.
Tylko jak im udowodnić, że sami powinni skorygować niewłaściwe zgłoszenie zgodnie z rzeczywistą wartością?
Przecież o tym chyba mówi jakaś ustawa mówiąca o tym kiedy mogą to zrobić w moim imieniu i na jakiej podstawie i jak się ocenia wartość? Dlaczego nikt mnie nie zapytał o wartość paczki?
Jak to odkręcić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 19, 2014 4:37 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 23, 2008 8:22 pm
Posty: 1597
Lokalizacja: Guangzhou, China
vib napisał(a):
OK. Ja jestem winny, bo zapłaciłem gotówkę... Wiem, durny jestem, ale myślałem że to sie da wszystko zgodnie z prawem załatwić... Posypuję głowe popiołem...
Winny jest też łoś w Chinach, który albo nie zmienił waluty, albo jakieś dziwne kwoty wpisał chyba na złość...

No ale punktem wyjścia jest to, że niewłaściwie ocenili RZECZYWISTĄ wartość przesyłki. Pro forma to nawet nie faktura... Więc oni też są winni.
Tylko jak im udowodnić, że sami powinni skorygować niewłaściwe zgłoszenie zgodnie z rzeczywistą wartością?
Przecież o tym chyba mówi jakaś ustawa mówiąca o tym kiedy mogą to zrobić w moim imieniu i na jakiej podstawie i jak się ocenia wartość? Dlaczego nikt mnie nie zapytał o wartość paczki?
Jak to odkręcić?


Jesli masz dowod przelewu na kwote 40USD dolacz ja do pisma i skoryguj fakture. Nie zmienia to faktu, ze kwota 40USD podlega cleniu. Dopuszczalna kwota towaru bez cla to 22EURO i nie jest to na pewno 40USD.

Nie wiem jak sobie kalkulowales nie wchodzic w podatek i vat, ale 40usd to nie 22 euro.

_________________
Slawomir Sejda
Director
Datalaw Int'l Co., Limited
http://www.datalawltd.com

datalawltd@datalawltd.com

Tel/Fax: +86 20 3996 9004
Tel: +86 18 66 500 45 46

Tel. stacjonarny (NIE KOMORKA!) PL: 22 307 90 58 lub 61 666 09 09 - laczy z Chinami


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 19, 2014 6:39 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 31, 2010 11:30 am
Posty: 983
Można się z nimi kłócić ale oni umyją ręce pewnie zbywając cię że trzeba było nam to powiedzieć gdy powiedzieliśmy że jest tyle do zapłaty.
Możesz się sądzić etc ale o czy warto o taką kwotę?

Tak przy okazji warto przeczytać: http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly ... z_cla.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 20, 2014 9:41 am 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
OK. Ja jestem winny, bo zapłaciłem gotówkę... Wiem, durny jestem, ale myślałem że to sie da wszystko zgodnie z prawem załatwić... Posypuję głowe popiołem...
Winny jest też łoś w Chinach, który albo nie zmienił waluty, albo jakieś dziwne kwoty wpisał chyba na złość...

No ale punktem wyjścia jest to, że niewłaściwie ocenili RZECZYWISTĄ wartość przesyłki. Pro forma to nawet nie faktura... Więc oni też są winni.
Tylko jak im udowodnić, że sami powinni skorygować niewłaściwe zgłoszenie zgodnie z rzeczywistą wartością?
Przecież o tym chyba mówi jakaś ustawa mówiąca o tym kiedy mogą to zrobić w moim imieniu i na jakiej podstawie i jak się ocenia wartość? Dlaczego nikt mnie nie zapytał o wartość paczki?
Jak to odkręcić?



Pytanie czy DHL przysłał Ci już PZC ???

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 20, 2014 10:13 am 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
jak odprawił to PzC juz jest w systemie,

DHL czesto robi tk ze odprawia od kwoty co widzi na fakturze dołączonej do paczki ,
Prosi tylko o poprawe faktury jesli sa błędy, ALE jeśli kwota jest niższa od tej na fakturze to musisz im przesłać wydruk z przelewu,
i poprawną fakturę z tłumaczeniem

Swoją drogą nie mogli oprzeć się na pro formie, tylko na commercial invoice, prześlij tu skan tej faktury na podstawie której Ci oclili paczke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 20, 2014 10:22 am 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Michael22 napisał(a):
jak odprawił to PzC juz jest w systemie,

DHL czesto robi tk ze odprawia od kwoty co widzi na fakturze dołączonej do paczki ,
Prosi tylko o poprawe faktury jesli sa błędy, ALE jeśli kwota jest niższa od tej na fakturze to musisz im przesłać wydruk z przelewu,
i poprawną fakturę z tłumaczeniem

Swoją drogą nie mogli oprzeć się na pro formie, tylko na commercial invoice, prześlij tu skan tej faktury na podstawie której Ci oclili paczke?



Olać pie..... DHL, trzeba samemu napisać wniosek do postępowania celnego. Opisać sprawę dołączyć wszystkie dokumenty i zrobić sad roboczy z nowymi wyliczeniami. Oni rozpatrzą i wystawią decyzję .

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 20, 2014 10:30 am 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
Dokładnie UC może dokonać weryfikacji i korekty, DHL nie jest Bogiem tu , miałem już przypadek w jednym imporcie, i dostałem korekte SAD, trwało to ponad 3 miesiące, ale się opłaciło

UC jest tu decydentem a nie DHL,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 10:30 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Nie. DHL nie przedstawił mi żadnego dokumentu. Nie wiem nawet jak wygląda ten SAD. Napisałem prośbę o przekazanie... ale zlewają mnie z takim rechotem, że aż się kosa w kieszeni otwiera... :(

Załączam dokumenty, jakie dostałem wraz z paczką. Jest to nota księgowa od nich i proforma.
Od razu widać, że ktoś się po prostu machnął z cenami...
Przy okazji: towar ma zerową stawkę cła, bo są to elementy elektroniczne.

Napisałem właśnie miesiąc temu do UC oficjalny wniosek o korektę i zwrot, ale odpisali mi, że nie jestem dla nich "stroną" "DHL pojawił sie w polu 8 i 14 jako zgłaszający i odbiorca towaru". W związku z tym według UC to DHL powinien wystąpic do nich z tym wnioskiem, a nie ja. Wniosek odrzucili.

A jak napisałem do DHL z prośbą o skorygowanie SADu, to napisali mi, że "przewoźnik (DHL) nie popełnił błędu" i dlatego mogą wystąpić w moim imieniu, ale życzą sobie pełnomocnictwa i 370 PLN za ten proces. To jest jakas paranoja.
Moim zdaniem właśnie popełnili błąd przyjmując niewłaściwe kwoty. To chyba jest wymóg określony jakąś ustawą?

Pytanie brzmi: jakich argumentów użyć (ustawy?) żeby przekonac ich, że niewłaściwie wprowadzili te wartości, żeby zajęli sie korektą i sami ponieśli swoje koszty?
Czy może właśnie powtórnie uderzyć do UC, pokazując im ta note księgową, w której odbiorca jest zdefiniowany inaczej niż w zgłoszeniu celnym?


Załączniki:
UT851nXXatbXXagOFbXk.jpg
UT851nXXatbXXagOFbXk.jpg [ 201.78 KiB | Przeglądane 5206 razy ]
s.jpg
s.jpg [ 207.73 KiB | Przeglądane 5208 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 10:50 am 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Nie. DHL nie przedstawił mi żadnego dokumentu. Nie wiem nawet jak wygląda ten SAD. Napisałem prośbę o przekazanie... ale zlewają mnie z takim rechotem, że aż się kosa w kieszeni otwiera... :(

Załączam jedyny dokument, jaki dostałem wraz z paczką. Jest to proforma i od razu widać, że ktoś się po prostu machnął z cenami... Towar ma zerowa stawke cła, bo są to elementy elektroniczne.

Napisałem właśnie do UC oficjalny wniosek o korektę i zwrot, ale odpisali mi, że nie jestem dla nich "stroną" "DHL pojawił sie w polu 8 i 14 jako zgłaszający i odbiorca towaru". W związku z tym według UC to DHL powinien wystąpic do nich z tym wnioskiem, a nie ja. Wniosek odrzucili.

A jak napisałem do DHL z prośbą o skorygowanie SADu, to napisali mi, że "przewoźnik (DHL) nie popełnił błędu" i dlatego mogą wystąpić w moim imieniu, ale życzą sobie pełnomocnictwa i 370 PLN za ten proces. To jest jakas paranoja.
Moim zdaniem właśnie popełnili błąd przyjmując niewłaściwe kwoty. To chyba jest wymóg określony jakąś ustawą?

Pytanie brzmi: jakich argumentów użyć (ustawy?) żeby przekonac ich, że niewłaściwie wprowadzili te wartości, żeby zajęli sie korektą i sami ponieśli swoje koszty?


Ok, pytania:

1. czy podpisywałeś upoważnienie DHL-owi?
2. f-ra jest na firmę czy osobę prywatną i czy DHL kazał Ci tą fakturę tłumaczyć ???
3. Gdzie jest PZC do tej odprawy ?

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 11:03 am 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Nie. DHL nie przedstawił mi żadnego dokumentu. Nie wiem nawet jak wygląda ten SAD. Napisałem prośbę o przekazanie... ale zlewają mnie z takim rechotem, że aż się kosa w kieszeni otwiera... :(

Załączam dokumenty, jakie dostałem wraz z paczką. Jest to nota księgowa od nich i proforma.
Od razu widać, że ktoś się po prostu machnął z cenami...
Przy okazji: towar ma zerową stawkę cła, bo są to elementy elektroniczne.

Napisałem właśnie miesiąc temu do UC oficjalny wniosek o korektę i zwrot, ale odpisali mi, że nie jestem dla nich "stroną" "DHL pojawił sie w polu 8 i 14 jako zgłaszający i odbiorca towaru". W związku z tym według UC to DHL powinien wystąpic do nich z tym wnioskiem, a nie ja. Wniosek odrzucili.

A jak napisałem do DHL z prośbą o skorygowanie SADu, to napisali mi, że "przewoźnik (DHL) nie popełnił błędu" i dlatego mogą wystąpić w moim imieniu, ale życzą sobie pełnomocnictwa i 370 PLN za ten proces. To jest jakas paranoja.
Moim zdaniem właśnie popełnili błąd przyjmując niewłaściwe kwoty. To chyba jest wymóg określony jakąś ustawą?

Pytanie brzmi: jakich argumentów użyć (ustawy?) żeby przekonac ich, że niewłaściwie wprowadzili te wartości, żeby zajęli sie korektą i sami ponieśli swoje koszty?
Czy może właśnie powtórnie uderzyć do UC, pokazując im ta note księgową, w której odbiorca jest zdefiniowany inaczej niż w zgłoszeniu celnym?



I jeszcze jedno ważne pytanie czy na fakturze jest symbol waluty ?????

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 11:23 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
Cargo Sad Service napisał(a):

Ok, pytania:

1. czy podpisywałeś upoważnienie DHL-owi?
2. f-ra jest na firmę czy osobę prywatną i czy DHL kazał Ci tą fakturę tłumaczyć ???
3. Gdzie jest PZC do tej odprawy ?


Ad. 1. Nie. Żadnego upoważnienia nie podpisywałem.
Nikt się do mnie w ogóle nie zgłosił z tym tematem, tylko któregoś dnia zadzwonił kurier że ma przesyłkę i że trzeba za nią zapłacić. Wnioskuję, że postąpili zgodnie ze swoimi procedurami i wykonali jakąś "własną formalną odprawę" zgodnie z tym:
http://origin-dev-www.dhl.co.uk/content ... _celne.pdf

Ad. 2. To jest tylko proforma. Żadnej faktury nie było, bo i takowej nie wystawił sprzedający. Nikt nie prosił o tłumaczenie, ani o potwierdzenie zakupu innym dokumentem.
Zakup na osobe prywatną, drobny sprzęt w ilościach niehandlowych na mój prywatny użytek.

Ad. 3. PZC = SAD? Właśnie wydębiłem go, ale z UC. Załączam.

Ad. 4. Na tej proformie jest waluta, ale nieco niżej (nie widac tego akurat na załączniku). Currency Code: USD


Załączniki:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 243.06 KiB | Przeglądane 5201 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 11:57 am 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Cargo Sad Service napisał(a):

Ok, pytania:

1. czy podpisywałeś upoważnienie DHL-owi?
2. f-ra jest na firmę czy osobę prywatną i czy DHL kazał Ci tą fakturę tłumaczyć ???
3. Gdzie jest PZC do tej odprawy ?


Ad. 1. Nie. Żadnego upoważnienia nie podpisywałem.
Nikt się do mnie w ogóle nie zgłosił z tym tematem, tylko któregoś dnia zadzwonił kurier że ma przesyłkę i że trzeba za nią zapłacić. Wnioskuję, że postąpili zgodnie ze swoimi procedurami i wykonali jakąś "własną formalną odprawę" zgodnie z tym:
http://origin-dev-www.dhl.co.uk/content ... _celne.pdf

Ad. 2. To jest tylko proforma. Żadnej faktury nie było, bo i takowej nie wystawił sprzedający. Nikt nie prosił o tłumaczenie, ani o potwierdzenie zakupu innym dokumentem.
Zakup na osobe prywatną, drobny sprzęt w ilościach niehandlowych na mój prywatny użytek.

Ad. 3. PZC = SAD? Właśnie wydębiłem go, ale z UC. Załączam.

Ad. 4. Na tej proformie jest waluta, ale nieco niżej (nie widac tego akurat na załączniku). Currency Code: USD


Dla mnie to ewidentnie DHL wali sobie w rogi.

Napisz do nich oficjalne pismo z zapytaniem:
1. Na jakiej podstawie odprawili twój towar bez kontaktu z Tobą.
2. Na jakiej podstawie SAD zrobiony jest na DHL nie na Ciebie.
3. Dlaczego nie dostałeś pisma z U.C. o zatrzymaniu towaru do odprawy celnej
4. poproś o przysłanie upoważnienia które jest uwidocznione w polu 44 SAD pod kodem 5DK2 ( skąd ono jest skoro nie podpisywałeś upoważnienia )
5. Dlaczego koszty transportu zostały pobrane z IATA ( pole 44 kod 1DK7) skoro przyjechało to na liście DHL

a w ogóle to zadzwoń do mnie bo mi się nie chce pisać za darmo :mrgreen:

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 21, 2014 3:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
haha ale jaja UC zrobił odprawe na dhl a nie na CIebie? i zapytaj o kod 5DK2 upowaznienie ciekawe na kogo dali:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL