Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin


Teraz jest Pn lis 12, 2018 11:15 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sie 26, 2014 4:39 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Podpisała się pod SADem Anna Grabska.
Po piątkowym e-mailu na razie cisza...

Moim małym rozumkiem rozumiem to tak, że ta uproszczona procedura pozwala im występować jakoś z automatu (automatyczne upoważnienie?) w imieniu odbiorcy, biorąc to "na siebie"... stąd DHL w polu ODBIORCA.
Nie wiem, staram się racjonalizować...

Jednocześnie znalazłem gdzieś w sieci, że:
Odprawy na podstawie proformy można dokonać tylko w szczególnych przypadkach zgodnie z zapisami KC: tj.
Gdy dopuszczone do obrotu mają być towary otrzymane nieodpłatnie, próbki, a także w przypadku napraw gwarancyjnych.
Wg prawa polskiego proforma NIE JEST w ogóle fakturą, ani żadnym dokumentem księgowym.
Jeśli dokonali odprawy na podstawie proformy, i nie poprosili o moją deklarację, to właśnie choćby w tym elemencie jest to ich wina. Tylko nie znalazałem na razie konkretnych zapisów podstawy prawnej w tym temacie.

A gdyby sie wypięli i zamilkli na zawsze, to do kogo mam prawo napisać skargę?
Jest jakiś organ nadzoru? Czy do UC?


VIB

napisz im pismo że jak nie odkręca tego zgłoszenia czyt. nie złożą pisma do PC o korektę zgłoszenia na własny koszt to Ty wchodzisz na drogę prawną łącznie z powiadomieniem Dyrektora Izby Celnej oraz Naszelnika U.C. III PORT LOTNICZY

tutaj masz link do skarg i wniosków
http://bip.warszawa.ic.gov.pl/files/zas ... nioski.pdf

i powodzenia :)

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 27, 2014 11:57 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
Dziękuję wszystkim udzielającym podpowiedzi i śledzącym ten wątek z czystej ciekawości... :lol:

Dzisiaj dostałem odpowiedź DHL. Tym razem od kierownika... (podaję jego nazwisko, bo uważam, że jako taki odpowiada za działania swoich pracowników, które powinny byc transparentne i jawne). Odpowiedź jest już nieco grzeczniejsza, ale wciąż kryje się w niej, moim zdaniem, "umywanie rąk, to nie my, zapłać za pełnomocnictwo".

Szanowny Panie,

Agencja Celna DHL wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób prywatnych, stara się odprawiać towary dla tej grupy klientów, bez angażowania importerów w skomplikowane procedury celne i potrzebę dostarczania oryginału pełnomocnictwa do reprezentowania w sprawa celnych. W związku z tym część przesyłek dla osób prywatnych odprawiamy na DHL, na załączonych przez nadawców dokumentach, wykładamy należności celne i dostarczamy przesyłki. Procedura taka znacznie ułatwia i przyspiesza proces odprawy, czego oczekują od nas Klienci. Dokładnie takie postępowanie zastosowaliśmy w stosunku do przesyłki dla Pana, a to oznacza, że nie działaliśmy w Pańskim imieniu tylko własnym.

Ponieważ z informacji od Pana wynika że odprawa została przygotowana na błędnej fakturze proforma, która do paczki dołączył nadawca, prosimy o przesłanie właściwego dokument, oraz informacji w sprawie kosztów transportu. Jeśli faktura nie będzie zawierała informacji o wysokości kosztów transportu lub warunków dostawy, które świadczą, że koszty transportu zostały wliczone do wartości faktury, wystąpimy do stacji nadania DHL o ich podanie, gdyż są niezbędne do prawidłowego wyliczenia wartości celnej towaru.

Dokonując odprawy nie chcieliśmy Pana kłopotać i zrobiliśmy odprawę na DHL, ale ponieważ oczekuje Pan dokumentów wystawionych na siebie, aby móc wystąpić do postępowania o zmianę importera, musimy posiadać pełnomocnictwo do reprezentowania w sprawach celnych, oraz pełnomocnictwo do spraw podatkowych, gdyby nowa faktura miała inna wartość, co oznaczałoby zmianę cła, ale i Vatu.

Agencja celna nie ma możliwości złożenia skutecznego wniosku o zmianie danych zgłoszenia celnego i ponownego określenia należności celnych bez pełnomocnictwa od importera.

Jeszcze raz pragnę nadmienić, że nasze postępowanie z przesyłką miało na celu dokonanie sprawnej odpraw celnej i szybkiego dostarczenia towaru bez angażowania Pana w proces odprawy.


Pozdrawiam

Waldemar Wysokiński
Kierownik ds. procesów celnyc
Agencja Celna DHL
Gateway Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 27, 2014 12:16 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Dziękuję wszystkim udzielającym podpowiedzi i śledzącym ten wątek z czystej ciekawości... :lol:

Dzisiaj dostałem odpowiedź DHL. Tym razem od kierownika... (podaję jego nazwisko, bo uważam, że jako taki odpowiada za działania swoich pracowników, które powinny byc transparentne i jawne). Odpowiedź jest już nieco grzeczniejsza, ale wciąż kryje się w niej, moim zdaniem, "umywanie rąk, to nie my, zapłać za pełnomocnictwo".

Szanowny Panie,

Agencja Celna DHL wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób prywatnych, stara się odprawiać towary dla tej grupy klientów, bez angażowania importerów w skomplikowane procedury celne i potrzebę dostarczania oryginału pełnomocnictwa do reprezentowania w sprawa celnych. W związku z tym część przesyłek dla osób prywatnych odprawiamy na DHL, na załączonych przez nadawców dokumentach, wykładamy należności celne i dostarczamy przesyłki. Procedura taka znacznie ułatwia i przyspiesza proces odprawy, czego oczekują od nas Klienci. Dokładnie takie postępowanie zastosowaliśmy w stosunku do przesyłki dla Pana, a to oznacza, że nie działaliśmy w Pańskim imieniu tylko własnym.

Ponieważ z informacji od Pana wynika że odprawa została przygotowana na błędnej fakturze proforma, która do paczki dołączył nadawca, prosimy o przesłanie właściwego dokument, oraz informacji w sprawie kosztów transportu. Jeśli faktura nie będzie zawierała informacji o wysokości kosztów transportu lub warunków dostawy, które świadczą, że koszty transportu zostały wliczone do wartości faktury, wystąpimy do stacji nadania DHL o ich podanie, gdyż są niezbędne do prawidłowego wyliczenia wartości celnej towaru.

Dokonując odprawy nie chcieliśmy Pana kłopotać i zrobiliśmy odprawę na DHL, ale ponieważ oczekuje Pan dokumentów wystawionych na siebie, aby móc wystąpić do postępowania o zmianę importera, musimy posiadać pełnomocnictwo do reprezentowania w sprawach celnych, oraz pełnomocnictwo do spraw podatkowych, gdyby nowa faktura miała inna wartość, co oznaczałoby zmianę cła, ale i Vatu.

Agencja celna nie ma możliwości złożenia skutecznego wniosku o zmianie danych zgłoszenia celnego i ponownego określenia należności celnych bez pełnomocnictwa od importera.

Jeszcze raz pragnę nadmienić, że nasze postępowanie z przesyłką miało na celu dokonanie sprawnej odpraw celnej i szybkiego dostarczenia towaru bez angażowania Pana w proces odprawy.


Pozdrawiam

Waldemar Wysokiński
Kierownik ds. procesów celnyc
Agencja Celna DHL
Gateway Warszawa


Czyli podkulili ogon :)

Ma rację, jeżeli chcesz żeby złożyli wniosek muszą mieć Twoje pełnomocnictwo do reprezentowania w sprawach celnych ( upoważnienie ), oraz pełnomocnictwo do spraw podatkowych.

Pamiętaj tylko, żeby nie podpisywac upoważnienia z datą wsteczną , podpisz im z datą dostarczenia.
Pełnomocnictwo do VAT tak samo.

Wyślij im swoją f-rę pro forma , jest tam wyróżniony transport ??, jeśli nie to doliczą Ci cenę transportu za tą paczkę.

Pamiętaj też że muszą zmienić pole odbiorca na Ciebie w korekcie

Odpisz im i jasno zapytaj czy poniesiesz jakieś koszty za złożenie wniosku o korektę.

Jeżeli napiszą że tak , bawimy się od początku :mrgreen:

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 15, 2014 12:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 19, 2014 2:20 pm
Posty: 10
Zawsze denerwowały mnie wątki, które zaczynały się ciekawie, ale kończyły nie wiadomo jak,
gdy tylko autor tracił zainteresowanie tematem... Tym razem będzie inaczej :D

[UPDATE ku pokrzepieniu serc i na przyszłość dla wszystkich walczących z bezduszną biurokracją i głupotą urzędników]

Wklejam kopię korespondencji tj. list z propozycją porozumienia, jaką zakończyła się przedłużająca się wymianą opinii z DHLem. Ostatecznie zdecydowałem się sam wziąć sprawy w swoje ręce i wymusić na dostawcy z Chin wystawienie faktury.

Szanowny Panie,
Nasze dotychczasowe zapytania skierowane do Chin w sprawie określenia kosztów transportu, które zapłacił nadawca wysyłając przesyłkę 5618888612 nie przyniosły oczekiwanego skutku.
Sprawę tą eskaluję na wyższy szczebel zarządzania, ale aby dalej nie czekał Pan na korektę należności celnych, przeliczymy opłaty na podstawie dostarczonej faktury.

Naliczenie pierwotne dla zgłoszenia OGL/443030/00/040460/2014:
· Cło 23 PLN – zwolnione
· Vat 173 PLN – naliczony
· Razem do zapłaty 173 PLN

Wyliczenie należności na podstawie nowej faktury dla wartości towaru 41,04 USD i kosztów transportu 110,12 RMB czyli 56,40 PLN.
· Cło 6 PLN – zwolnione
· Vat 43 PLN – naliczony
· Razem do zapłaty 43 PLN.

Jak wynika z powyższych wyliczeń zapłacił Pan 130 PLN więcej, w porównaniu z opłatami dla drugiej faktury.
Wiedząc o takiej rozbieżności w wyliczeniach powinniśmy złożyć odwołanie do urzędu celnego, ale nie możemy tego zrobić, ponieważ nie posiadamy upoważnienia, dlatego proponuję, że DHL zwróci Panu na konto kwotę 130 PLN.

Jeśli zaakceptuje Pan takie rozwiązanie proszę o podanie banku i numeru konta, na który powinien nastąpić zwrot.

Pozdrawiam
[dane ukryte w związku z ochorną danych osobowych]


Zwrot otrzymałem.

Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w to "wydarzenie" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 15, 2014 3:22 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 02, 2014 12:51 am
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
vib napisał(a):
Zawsze denerwowały mnie wątki, które zaczynały się ciekawie, ale kończyły nie wiadomo jak,
gdy tylko autor tracił zainteresowanie tematem... Tym razem będzie inaczej :D

[UPDATE ku pokrzepieniu serc i na przyszłość dla wszystkich walczących z bezduszną biurokracją i głupotą urzędników]

Wklejam kopię korespondencji tj. list z propozycją porozumienia, jaką zakończyła się przedłużająca się wymianą opinii z DHLem. Ostatecznie zdecydowałem się sam wziąć sprawy w swoje ręce i wymusić na dostawcy z Chin wystawienie faktury.

Szanowny Panie,
Nasze dotychczasowe zapytania skierowane do Chin w sprawie określenia kosztów transportu, które zapłacił nadawca wysyłając przesyłkę 5618888612 nie przyniosły oczekiwanego skutku.
Sprawę tą eskaluję na wyższy szczebel zarządzania, ale aby dalej nie czekał Pan na korektę należności celnych, przeliczymy opłaty na podstawie dostarczonej faktury.

Naliczenie pierwotne dla zgłoszenia OGL/443030/00/040460/2014:
· Cło 23 PLN – zwolnione
· Vat 173 PLN – naliczony
· Razem do zapłaty 173 PLN

Wyliczenie należności na podstawie nowej faktury dla wartości towaru 41,04 USD i kosztów transportu 110,12 RMB czyli 56,40 PLN.
· Cło 6 PLN – zwolnione
· Vat 43 PLN – naliczony
· Razem do zapłaty 43 PLN.

Jak wynika z powyższych wyliczeń zapłacił Pan 130 PLN więcej, w porównaniu z opłatami dla drugiej faktury.
Wiedząc o takiej rozbieżności w wyliczeniach powinniśmy złożyć odwołanie do urzędu celnego, ale nie możemy tego zrobić, ponieważ nie posiadamy upoważnienia, dlatego proponuję, że DHL zwróci Panu na konto kwotę 130 PLN.

Jeśli zaakceptuje Pan takie rozwiązanie proszę o podanie banku i numeru konta, na który powinien nastąpić zwrot.

Pozdrawiam
[dane ukryte w związku z ochorną danych osobowych]


Zwrot otrzymałem.

Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w to "wydarzenie" ;)


Oj jak to by był inny kraj , sprawa sądowa i duże odszkodowanie :)

_________________
Obrazek

Agencja Celna Cargo Sad Service oferuje obsługę celną - przesyłki lotnicze, przesyłki pocztowe - cały kraj
Spedycja lotnicza, morska, drogowa
Kontakt: tel.603080199 mail: info@cargosad.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lis 15, 2014 5:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
zgodzili sie , ale łaski nie robili bo wiedzieli że jakby mocniej pogrzebać to by mieli ciepło, odszkodowania itd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL