Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin
Teraz jest Pt paź 23, 2020 11:23 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 25, 2012 12:50 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 25, 2012 12:14 pm
Posty: 8
Witam, jestem obecnie początkującym importerem, który obecnie poszukuje wiarygodnych dostawców. Zacząłem więc przeszukiwać oferty dostawców interesujących mnie produktów, znalazłem parę ofert, skontaktowałem się z kontrahentami za pomocą wiadomości. Grzecznie przestawiłem siebie, napisałem, że jesteśmy młodo rozwijającą się firmą, która szuka współpracy wśród chińskich kontrahentów. Krótko i rzetelnie zadałem pytania odnośnie CE, gwarancji, moq, czy można płacić PayPalem dodałem na końcu, że czekam na odpowiedź, pozdrowienia, wiadomo jak to w mailu handlowym. Zadałem pytanie 4 firmom w różnym czasie i od żadnej firmy nie dostałem odpowiedzi (najświeższa wiadomość z przed tygodnia)
Co mam zrobić w takiej sytuacji, gdyż na otrzymanie odpowiedzi się chyba nie zapowiada. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 25, 2012 7:51 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt gru 29, 2009 11:40 am
Posty: 155
Cztery wiadomości to trochę mało, ja bym wysłał z 30 co najmniej. A przyczyny nieodpisywania mogą być takie:
1) niezrozumiały angielski
2) za małe zamówienie
3) przyznawanie się że się ma mało pieniędzy
Genaralnie Chińczycy odpisują i to nie raz, ale potem mogą nawet zapchać skrzynkę pytaniami w stylu : "czemu nie odpisujesz, przecież wysłałem Ci ofertę, jak ja oceniasz?". Dlatego radziłbym stworzyć osobnego maila do korespondencji z nimi


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 25, 2012 8:25 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 25, 2012 12:14 pm
Posty: 8
To mam wysyłać 30 razy tą samą wiadomość do jednego kontrahenta w różnym kresie czasu? Funduszy nie przedstawiałem, a angielski znam dobrze, myślę, że był jak najbardziej zrozumiały, poniżej wzór:

Dear Sir or Madam,

We're interested in "nazwa produktu". Yours seem to be attractive. We'd like to receive your full price list and know MOQ. We operate in Poland and we intend to cooperate with Chinese partners and we look for reliable supplier.
What is your guarantee for the products? How does guarantee works?
Before the larger orders we would like to check the quality. Can you provide a sample? What is the cost? How much does the transport to Poland cost and what the delivery time?
Poland is in European Union so we need CE on the products. Do you have CE certificates for your "nazwa produktu"? Do you provide crtificate of origin?
What are the terms of payment? Do you accept PayPal?
Looking forward to hearing from you soon.

Best regards,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 7:38 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 24, 2010 9:08 am
Posty: 130
Lokalizacja: Gdynia
Patrząc na Twojego maila wydaje mi się, że jak na próbę nawiązania kontaktu zadajesz zbyt wiele pytań na początek w jednej wiadomości.

Chińczycy lubią załatwiać jedną sprawę, a potem następną a nie 10 na raz.

Tyle informacji na raz to jesteś w stanie uzyskać z rozmowy przez komunikator taki jak MSN, QQ czy choćby czat na alibabie ale raczej nie przez maila.

W pierwszym mailu poprosiłbym o cennik, minimalne wielkości zamówienia oraz warunki płatności. O gwarancje, CE i płatność przez PayPal zapytałbym się w następnym mailu.

Jeżeli warunki, które otrzymałeś w tych mailach Ci odpowiadają (albo myślisz, że dasz radę je znegocjować do odpowiadających Tobie) to wtedy pytaj się o próbkę, ale bez pytania o koszty. Często Chińczycy wysyłają próbki na własny koszt - warto skorzystać. Najczęściej chcą aby zapłacić za kuriera a próbkę wyślą za darmo - ale o tym Ciebie poinformują bo jak wyślą kurierem a Ty nie zapłacisz to będzie to na koszt wysyłającego.

Cytuj:
How much does the transport to Poland cost and what the delivery time?


To pytanie jest nie na miejscu w pierwszym mailu. Nikt Ci nie poda kosztów transportu, ani czasu realizacji nie wiedząc ile chcesz zamawiać.
A tak na marginesie to pytanie można zawrzeć prosząc ich w pierwszym mailu o podanie ceny EXW/FOB lub CIF. Jeżeli sprowadzasz drobnicę drogą morską to nie na formule CIF tylko FOB. A koszty sprowadzenia tego do Polski przedstawi Ci spedytor.

_________________
"Amicus certus in re incerta cernitur"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 6:19 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 23, 2011 1:36 pm
Posty: 8
Ja się tutaj podepnę z pytaniem, które mnie nurtuje od jakiegoś czasu.
Znalazłem producenta, który mnie bardzo zainteresował, nie jest to początkująca chińska manufaktura, mają własną markę pod którą produkują, ich produkty są naprawdę najwyższej jakości (kupiłem trochę tego od rożnych trading company z aliexpress), zdjęcia towarów są profesjonalne, generalnie byłbym jako firma bardzo zainteresowany współpracą z nimi bo praktycznie nie istnieją w EU.

Moja firma też jest na etapie "raczkującym" - na rynku jesteśmy tylko ponad rok. Akurat przeprowadzamy spore zmiany - tj. trochę zmieniamy specjalizację, strona www też przechodzi zmiany, ja osobiście mam trochę mało czasu (rodzinka mi się powiększyła). No ale do rzeczy.
Wysłałem mail-a z zapytaniem - takie ogólne general inquiry. Dostałem maila bym napisał więcej o sobie. Nie ściemniając napisałem. I kontakt się urwał. Wysłałem jeszcze 2-3 maile - zero odzewu.

No to telefon - bardzo miła obsługa jednak z angielskim kiepsko (ja mieszkam w UK, więc raczej to nie moja wina) - prośba pani z customer service o mail-a na który na pewno odpowie. Poszedł mail - na adres tej pani - i zero odzewu.
Moje zamówienie nie byłoby duże - 3-4000USD. Ale kurcze - profesjonalna firma a podejście do klienta zupełnie nie profesjonalne. Co więcej ta sprawa nie daje mi spokoju i coraz bardziej jestem "napalony" na ich produkty...
Jak nie interesuje ich współpraca ze mną to niech mi o tym napiszą, niech mi napiszą jakie jest MOQ i dadzą adres do retailera u którego mógłbym kupić mniejsze ilości...

Jakieś podpowiedzi jak się można do nich "dobrać"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 28, 2012 7:38 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 24, 2010 9:08 am
Posty: 130
Lokalizacja: Gdynia
Ja zazwyczaj jak natrafiam na Chińczyków opornych w odpisywaniu na maile, a zwłaszcza na zapytanie staram się ich dorwać właśnie przez komunikatory - MSN, QQ czy czat na alibabie - zazwyczaj wtedy udaje mi się ustalić od razu wszystkie informacje, a często w trakcie takiej rozmowy piszą mi, że "o właśnie widzę Twojego maila na mojej skrzynce". Zazwyczaj po takiej rozmowie także i kontakt mailowy się poprawia.

Czasami odnoszę wrażenie, że spędzają oni sporo czasu na rozmowach przez te komunikatory i nie odpisują przez to na zapytania mailowe - jedynie gdy nawiążą konkretny kontakt podczas takiej rozmowy to wtedy pilnują korespondencji mailowej.

Oczywiście mogą nie odpowiadać jeszcze w okresie ich świąt bądź z powodu wyjazdu na targi.

_________________
"Amicus certus in re incerta cernitur"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 28, 2012 5:41 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 23, 2011 1:36 pm
Posty: 8
No u mnie sprawa się w sumie wyjaśniła jak przeglądałem oferty konkurencyjne. Wyszło na to, że ich produkty są bardzo dobrze znane w Europie, tylko, że pod zupełnie inną marką. Firma z siedzibą w Niemczech.
Po prostu wypuszczają identyczny produkt ze swoim logo na ichni rynek.
Dlatego moje zapytania pozostawały głuche, bo w sumie co mają odpowiedzieć? ;) Przyznać się, że skopiowali niemiecki design i mogą sprzedać ten towar jedynie na swoim rynku nie wypada przecież, bo cholera wie kto ja tam jestem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 29, 2012 9:19 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 25, 2012 12:14 pm
Posty: 8
Skontaktowałem się poprzez chat i odpowiedzi uzyskiwałem od razu :) Z braku wiadomości zrobił się nadmiar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2012 8:14 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 23, 2008 8:22 pm
Posty: 1602
Lokalizacja: 中国佛山三水
shira00 napisał(a):
To mam wysyłać 30 razy tą samą wiadomość do jednego kontrahenta w różnym kresie czasu? Funduszy nie przedstawiałem, a angielski znam dobrze, myślę, że był jak najbardziej zrozumiały, poniżej wzór:

Dear Sir or Madam,

We're interested in "nazwa produktu". Yours seem to be attractive. We'd like to receive your full price list and know MOQ. We operate in Poland and we intend to cooperate with Chinese partners and we look for reliable supplier.
What is your guarantee for the products? How does guarantee works?
Before the larger orders we would like to check the quality. Can you provide a sample? What is the cost? How much does the transport to Poland cost and what the delivery time?
Poland is in European Union so we need CE on the products. Do you have CE certificates for your "nazwa produktu"? Do you provide crtificate of origin?
What are the terms of payment? Do you accept PayPal?
Looking forward to hearing from you soon.

Best regards,


Zadaj sobie proste pytanie.

1. Kto w handlu miedzynarodowym na duza sklae stosuje platnosci paypal? Wyobrazasz sobie platnosc paypal 50.000USD? Myslisz ze fabryka wyprodukuje ci cos za friko i wysle, a ty zaplacisz pozniej? To lepsze niz kredytowanie w banku.

2. Popracowalbym jednak nad tym angielskim.

3. Nauczcie sie jednaj podstawowej zasady. W CHINACH NEGOCJUJE SIE ZAWSZE INDYWIDUALNIE! nie istnieje cos takiego jak w europie, wyslij mi oferte. jesli jestes zainteresowany badasz kilka fabryk i bedziesz dokladnie wiedzial, z ktora chcesz zrobic biznes. Jednym mailem sie nic nie zalatwi, zupelnie nic. Dlaczego na przyklad czesc chinskich firm tradingowych kupuje od nas? Chinczycy od obcokrajowca..., bo mamy dobrze wynegocjowane ceny i dobrze kontraktujemy. To sa podstawy. Jesli dajesz fabryce na przyklad 300.000USD kontrakt, idziesz do drugiej bo masz wiecej i ta pierwsza nie jest w stanie tego zrobic od razu rozmowa jest inna.

Panowie sprawa jest bardzo prosta, to nie jest Europa gdzie walczy sie o klienta. Nie, Ty beda na twoje miejsce inni.
Caly swiat kupuje w Chinach. Chinskim fabrykom naprawde nie zalezy na klientach, no chyba ze sa powazni i bardzo duzi. Reszta klientow, nawet jak odpadnie to znajda sie inni.

Jesli, ktos by nas sie zapytal: chce placic przez paypal to dla mnie juz jest oczywistym: koles nie ma kasy i kupuje malo.

Tak wyglada niestety biznes. powazni klienci albo przelewaja duzo albo robia akredytywe... anyway oni wygrywaja.

Paypal to taki biznes dla ludzi z ebaya i nic wiecej. Zeby nie bylo, sam uzywam, kupuje duzo znaczkow poczatowych, bo kolekcjonuje i to wszystko.

_________________
Slawomir Sejda
Director
Datalaw Int'l Co., Limited
http://www.datalawltd.com

datalawltd@datalawltd.com

Tel/Fax: +86 20 3996 9004
Tel: +86 18 66 500 45 46

Tel. PL: 22 307 90 58 - laczy z Chinami BEZ OPŁAT - STREFY CZASOWE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL