Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin


Teraz jest Pn paź 14, 2019 9:08 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 13, 2007 11:30 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Witam,

na wielu stronach i forach internetowych mozemy poczytac wypowiedzi ludzi, ktorzy chca zajac sie importem majac w kieszeni kilka tysiecy zlotych. Kupuja poradniki dostepne na aukcjach internetowych, przegladaja serwisy posredniczace w celu znalezienia towaru dla siebie. Czesto wybieraja elektornike (mp3/mp4 jest chyba najbardziej popularne). Chca wziasc sie za import nie majac najmniejszej wiedzy i majac maly kapital. Pisze wlasnie do takich ludzi.

Prosze zauwazcie ze takich malych "ciulaczy" na allegro czy na innych aukcjach jest w tej chwili dziesiatki jak nie setki. Cena na aukcjach porownujac ceny jakie zaproponowal Wam posrednik z chin wydaje sie atrakcyjna, jednak prosze doliczcie do ceny produkty, clo, vat, koszty zalozenia firmy, podatki, transport tego towaru, ew awiaria jednego z nich; wtedy cena nie bedzie juz tak atrakcyjna.

Na rynku polskim jest kilku graczy ktorzy sciagaja elektronike masowo, maja sporo wiekszy budzet od "ciulaczy" i tak naprawde z nimi konkurowac nie mozna nie majac odpowiedniego kapitalu.

Jedyna szansa zeby zaistniec to duza kasa a co za tym idzie duza partia towaru kupiona jednorazowo, jako taka kasa wydana na marketing, fajnie zrobiona strona internetowa i mozliwosc wejscia do jednego z superkarketu/hiperkarketu.

Świata nie zwojujemy majac 5 tys na inwestycje.

Prosze zastanowcie sie nad tym zanim zaczniecie powazniejsze kroki.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 13, 2007 11:43 am 
Offline

Dołączył(a): Cz mar 08, 2007 3:04 pm
Posty: 337
Dokładnie. Ja mam obawy o tych ludzi o tyle, że z tego co widzę, nie mają najmniejszego pojęcia nawet o prowadzeniu firmy - import powinien być następnym krokiem, a nie najpierw import, potem firma.

Drodzy moi, nie chcę by to forum było jakąś reklamą dla importu samego w sobie. Import jest ciekawym zajęciem i dobrym źródłem dochodu, ale musi być naprawdę przemyślany.

Baart, możesz się przedstawić kim jesteś? Mam pomysł, byśmy zrobili taki negatywny scenariusz nieprzemyślanego importu. Bedziemy pisać na zmianę, kontynuując pewną historię, co o tym myślisz? Tak ku przestrodze.

_________________
www.BigChina.pl
BEZPIECZNY IMPORT Z CHIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 13, 2007 12:24 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Witam,

jak czytam wypowiedzi niektorych ludzi tez jestem przerazony, historia wyglada prawie za kazdym razem tak samo -> mam 4 tys zlotych, chcialbym importowac mp3/mp4 bo podobno tania elektornike tam maja i mozna zarobic od 500 do 1000 %. Ile zaplace za transport, jak wyglada sprawa z podatkami a tak wogule to musze zakladac firme ?? Chcialbym sprzedawac to na allegro.

Naprawde takie "ciulanie" moze przeniesc wiecej problemu niz profitów. Jakby import za 4 tys byl latwy i oplacalny kazdy by to robil. Nie chce tutaj nikogo zniechecac tylko apeluje o przemyslane decyzje.

Nie powielacje tego co juz jest, wtedy wygrac mozna tylko duza gotowka.
Przy malych nakladach potrzebne sa pomysly rewolucyjne, cos czego jeszcze nie bylo.

Hm, trosze informacji o mnie w nastepnym poscie. Pomysl z historyjka bardzo mi sie podoba, moze to uratuje jakas mala duszyczke :P

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2007 8:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 3:29 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Bielsko-Biała
baart napisał(a):
Jedyna szansa zeby zaistniec to duza kasa a co za tym idzie duza partia towaru kupiona jednorazowo, jako taka kasa wydana na marketing, fajnie zrobiona strona internetowa i mozliwosc wejscia do jednego z superkarketu/hiperkarketu.

To co mówisz ma się rozumieć ma się do elektroniki. Osobiście uważam, że nawet ważniejszy od wielkiej kasy jest wielki pomysł... Elektronika jest praktycznie najbardziej trudnym sektorem jeśli chodzi o import. Produkty szybko tracą na wartości - przesyłka musi być szybka, jeśli szybka to droga. Obserwując ceny produktów elektronicznych w Polsce (blutoothy, mp3, mp4, pendrive'y) można zauważyć, że większość z nich tanieje conajmniej o kilka- kilkanaście % na miesiąc. Mówicie, że miesiąc to dużo czasu i że przez miesiąc spokojnie można coś sprowadzić i sprzedać? Może dla Ciebie, ale dla spedytora na pewno nie...
baart napisał(a):
Świata nie zwojujemy majac 5 tys na inwestycje.

W wielu przypadkach... hmm... w większości przypadków ludzie nie zdają sobie sprawy z.. niczego co dotyczy tego, czego dotyczy to forum. 5 tys. zł to w tym przypadku praktycznie nic. Przy jakimś sensownym i przemyślanym zrzucie nie wystarczy nawet na przesyłkę... Niestety import nie wygląda tak pięknie jak o nim niektórzy piszą... nie ogranicza się do znalezienia czegoś na alibaba.com, kupienia i sprzedania... po drodze jest wiele innych, ważnych, kluczowych kwestii, które mogą zaważyć o losie całego przedsięwzięcia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 8:47 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Tak, swoje przyklady podawalem mowiac o elektronice poniewaz 70 % "nowych importerow" chce zajmowac sie wlasnie tym. Masz racje, elektronika co chwile traci na wartosci poniewac pojawiaja sie nowsze rozwiazania i trzeba naprawde szybko sie uwijac zeby sprzedac to z marza.

Dla mnie pomysl to 70 % sukcesu, reszcze 30 % uzaleznial bym od kasy :) No chyba ze masz pomysl taki ktory okaze sie rowolucyjny i bedzie sprzedawal sie sam.

"Niestety import nie wygląda tak pięknie jak o nim niektórzy piszą... nie ogranicza się do znalezienia czegoś na alibaba.com, kupienia i sprzedania... po drodze jest wiele innych, ważnych, kluczowych kwestii, które mogą zaważyć o losie całego przedsięwzięcia..." -> w 100 % sie z Toba zgadzam. Ale chyba nie do konca inni zdaja sobie tak naprawde z tego sprawe

Z wyksztalcenia jestem marketingowcem wiec mam teorie ze ladnie zapakowana kupa psia, polaczona z dobra reklama bedzie hitem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 11:25 am 
Offline

Dołączył(a): So mar 10, 2007 1:37 pm
Posty: 11
Lokalizacja: wielkopolskie
No cóż. Czytam te wypowiedzi i mam mieszane uczucia - bo nie mam na początek za dużo kasy. Wynika z waszych wypowiedzi że nie mam szans.
Czy to oznacza, że mam wykreślić z życiorysu 3 m-ce kiedy to ślęcze przed komputerem? Pytałem o ofertę kilkadziesiąt firm. Wybrałem z tego kilka, a jednej lada dzień przeleję zaliczkę. Kilka miesięcy analizowałem allegro szukając luki w rynku. Znalazłem towar na którym powinienem podwoić gotówkę (po odliczeniu vatu i wszelkich innych kosztów).
Od 7 lat mam firmę handlową, niestety życie sprawiło że sytuacja finansowa jest jaka jest. Ale potrafię sprzedać towar.
Oprócz pieniędzy liczy się zaplecze, umiejętności i oczywiście przede wszystkim pomysł...
Może się nie uda, ale spróbuję.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 12:35 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Oczywiscie kasa to nie wszystko, mozna miec 1 mln $ i stracic to w wyniku głupich inwestycji. Sama kasa sie nie pomnozy, pomysl tez jest bardzo wazny. Poprostu nie majac kasy ciezko o wdrozenie dobrego pomyslu. Co nie znaczy ze Ci nie wyjdzie. Pisalem tego posta tylko jako przestroge dla ludzi ktorzy chca importowac to co setki innych i mysla ze na tym zarobia wielkie kokosy. Majac doswiadczenie w sprzedazy napewno masz wieksze szanse na sukces. Zycze Ci powodzenia :)

Pamietaj tylko ze dobre pomysly sa szybko kopiowane, trzeba ciagle czyms nowym zaskakiwac.

Zdradzisz moze z jakiej grupy (elektronika, chemia, textylia) chcesz importowac towar ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 12:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz mar 08, 2007 3:04 pm
Posty: 337
Sławku trzymam kciuki. W końcu ktoś się za to zabrał tak jak trzeba. Miesiące analizy, jeśli jesteś dobrym analitykiem, na pewno nie pójdą na marne.

_________________
www.BigChina.pl
BEZPIECZNY IMPORT Z CHIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 2:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 3:17 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rzeszów
Ha Ha Ha
Wyszło inaczej niż zamierzaliście. Mam na myśli Michała i baarta.
Skądinąd przestrzeganie przed głupotą to wniosła idea, szczególnie gdy
robią to ludzie, którzy wiedzą o czym piszą. Ja jestem troszke innego zdania. Człowiek to takie zwierzę które potrafi się uczyć prawie wyłącznie na własnych błędach i to nie zawsze. Poza tym nie widzę w tym nic złego.
Można stracić jedynie pieniądze i czas (o czym wspomniał slawek_e) a doświadczenie zdobyte pozostanie. Sławku ja jestem na tej drodze z tyłu za Tobą, znalazłem towar który (wydaje mi się- baart właśnie łapie się za głowę :lol: )ma szansę się tu sprzedawać i tyle.
Szukam wytwórcy w chinach. Towar jest od miesąca na rynku w Europie
i z googlowego śledztwa domyślam się, że produkowany jest w chinach.
Badanie rynku??!! hmm.. może ktoś mi podpowie czy da się tanio oszacować sprzedaż internetową danego produktu? Ale i tak stanę na głowie, żeby to zrobić - kupić sprzedać. Ułani górą!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 2:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Zbiges,
nie wiem skad ten smiech poniewaz bardzo bede sie cieszyl jesli ktos z niczego bedzie mial wiele, to po pierwsze. Pozatym ja nic nie zamierzalem piszac ten post. Chcialem tylko prosic o przeanalizowanie i nie rzucianie sie z motyka na slonce.

Nie wiem czy czytales dokladnie post przed Twoja wypowiedzia ale Slawek napisal ze ma doswiadczenie co moze mu pomoc w sprzedazy, nie ze jak nie wyjdzie to trudno, przynajmniej bede mial doswiadczenie.

Ok "ułanie" ja nie jestem mentorem, chcialem tylko przestrzec ale decyzja nalezy do kazdego z osobna. Kazdy wie najlepiej co ma w glowie, jaki pomysl i umie oszacowac na swoj sposob ryzyko.

Nie myslcie nad biznesem na sile, zyjcie, duzo czytajcie, znajcie wszelkie nowinki, poznajdzie ludzi a dobry biznes sam Wam zastuka do glowy.
Powiem szczerze ze sam jestem teraz na takim etapie, mam pomysly ale nie wiem czy chce wchodzic do tej samej rzeki dwa razy, mimo ze ta rzeke wspominam b dobrze :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 5:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 3:17 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rzeszów
baart przepraszam
to miał być "smile" a nie "laughing" wybacz nie mam wprawy w używaniu tych ikonek. Wyczytałem gdzieś, że zajmujesz się marketingiem (choć teraz nie mogę znaleźć tego postu - może znowu się pomyliłem :? ) wiedząc o tym pomyślałem, że moje podejście musi być dla Ciebie herezją - stąd ten uśmiech. Przebacz fatalną pomyłkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 15, 2007 7:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 13, 2007 11:18 am
Posty: 9
Zbiges,
nie musisz mnie przepraszac. Przeciez nic sie nie stalo.

Uczylem sie w kierunku marketingu, mam troche praktyki i wiedzy w tym kierunku, ostatnio skierowanej na marketing internetowy :)

Ja dla nikogo nie chce byc wyznacznikiem, prosze tylko i jedynie o rozsadne dzialania zeby pozniej nie bylo niemilych sytuacji bo wg mnie bez dobrego pomyslu, nie majac kasy i powielac to co robia inni nie mozna odniesc sukcesu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 17, 2007 2:14 pm 
Offline

Dołączył(a): So mar 17, 2007 1:40 pm
Posty: 1
Witam wszystkich !!
Jako nowy - coś o sobie:
Od 12 lat prowadzę swoją działalnoś i obracam się w świecie gastronomi,a pracy jest tu dużo a i za błedy płaci się słono ( dla mnie osobiście to otwieranie knajp w marketach za drakońkie czynsze), to przymusiło mnie do zainteresowania się(zresztą za namowa kumpla ,który juz ma znaczące sukcesy w handlu z chińczykami ),także tym forum.
Bardzo to ciekawe o czym piszecie,zwłaszcza przestrogi,które mogą wieleu ludziom zaoszczędzić kłopotów. Fajnie ....
Cieszę się ,że tu jestem i mylślę wiele się tu nauczyć. Pozdrawiam serdecznie!!! alex


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 19, 2007 4:02 am 
Offline

Dołączył(a): Cz mar 08, 2007 3:04 pm
Posty: 337
Witaj Alexie. Cieszy ten głos zainteresowania i jednocześnie rozsądku. To jest najwłaściwsze podejście. Korzystaj z BigChina i z forum BigChina. Na pewno znajdziesz tu wiele cennych porad, artykułów i głosów praktyków.

_________________
www.BigChina.pl
BEZPIECZNY IMPORT Z CHIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: jak w temacie
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 10:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt kwi 10, 2007 10:41 pm
Posty: 1
Witam
Niedawno dołączyłem do Was.Byłem na targach w Norymberdze.Dobrze,że ostrzegacie o możliwych skutkach negatywnych jak np.lawinowy spadek cen.Przecież na ten sam pomysł może wpaść kilka osób jednocześnie i "gorące kartofelki" nie zejdą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL