Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin
Teraz jest So sie 08, 2020 3:49 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szkolenie
PostNapisane: Pn maja 11, 2009 11:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
Czytając wiele zapytań przyszłych importerów postanowiłem wyjść im na przeciw organizując szkolenie poparte moim doświadczeniem. Będzie to również sprawdzian czy na forum są osoby, które poważnie traktują to zagadnienie czy zabierają czas innym zadając tylko zdawkowe pytania z ciekawości.
Program szkolenia
Import z Chin od strony technicznej
1. Poznaj kulturę biznesu
2. Jak szybko znaleźć interesujący nas produkt?
3. Wybór dostawcy: Producent czy hurtownik? Jaki wybór jest właściwy?
4. Formy komunikacji
5. Jak znaleźć dostawcę i sprawdzić jego wiarygodność?
6. Oszuści: czym się kierują?
7. Chinglish czyli nawiązanie dialogu: w jaki sposób rozumieć intencje sprzedawcy
8. Negocjacje handlowe: pierwsze zamówienie i zabezpieczenia przed pomyłkami. Czym kieruje się nasz sprzedawca?
9. Zamówienia towarów według naszego wzoru lub pomysłu: gdzie tkwi problem?
10. Jakość towaru: na co zwracać uwagę
11. Formy płatności: dlaczego tak a nie inaczej?
12. Reklamacje i szkolenia w Chinach
13. Jak uzyskać zwrot pieniędzy od Chińskiego dostawcy.
14. Jak zostać Agentem danej firmy w Polsce
15. Wymagane dokumenty przy imporcie z Chin
16. Gdzie szukać rzetelnych informacji przed sprowadzeniem aby uniknąć utraty towaru i nie ponieść dodatkowych kosztów.
17. Gwarancja: Chiny a Europa czy to dwa różne światy?
18. Jak sprawdzić cło i przepisy celne?
19. Kontener czy drobnica?
20. Obowiązki importera
21 Rynki zbytu
22. Formy transportu i ich opłacalność
23. Importować samemu czy korzystać z pośrednika?
24. Import towarów firmowych: czy jest to możliwe?
25. Towar w Polsce: odprawa i formalności celno-podatkowe
26. Dostawa pod wskazany adres: jak zminimalizować koszty?
27. Dyskusja

Przewidywany termin pierwszego szkolenia - czerwiec 2009. Minimalna liczba uczestników 8 osób. Maksymalna 14. Szkoleń w większych grupach nie będę organizował ze względu na zbyt zawiłą charakterystykę tematu. Koszt szkolenia 2199 zł brutto. Jeśli uważasz że to za drogo próbuj sam zgłębiać tajemnice importu.
W razie pytań proszę o kontakt na GG. Szczegółowe informacje telefonicznie.

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 12, 2009 6:37 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 23, 2008 8:22 pm
Posty: 1602
Lokalizacja: 中国佛山三水
szkolenie w biznesie z chinczykami :) bialymaly juz to przerabial ;)

_________________
Slawomir Sejda
Director
Datalaw Int'l Co., Limited
http://www.datalawltd.com

datalawltd@datalawltd.com

Tel/Fax: +86 20 3996 9004
Tel: +86 18 66 500 45 46

Tel. PL: 22 307 90 58 - laczy z Chinami BEZ OPŁAT - STREFY CZASOWE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 22, 2009 12:53 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
slavecky napisał(a):
szkolenie w biznesie z chinczykami :) bialymaly juz to przerabial ;)

Jeśli prześledzisz uważnie forum to zauażysz dlaczego ta osoba przestała się wypowiadać. W porozumieniu z P. Łebkowskim zamieściłem rozmowę przeprowadzoną na GG z Białymały. Było dużo na ten temat teraz nie ma nic i tak powinno być. Albo coś wiemy albo opwiadamy opowieści dziwnej treści ze słuchu.
NO COMMENTS

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 22, 2009 5:49 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 23, 2008 8:22 pm
Posty: 1602
Lokalizacja: 中国佛山三水
Daniel napisał(a):
slavecky napisał(a):
szkolenie w biznesie z chinczykami :) bialymaly juz to przerabial ;)

Jeśli prześledzisz uważnie forum to zauażysz dlaczego ta osoba przestała się wypowiadać. W porozumieniu z P. Łebkowskim zamieściłem rozmowę przeprowadzoną na GG z Białymały. Było dużo na ten temat teraz nie ma nic i tak powinno być. Albo coś wiemy albo opwiadamy opowieści dziwnej treści ze słuchu.
NO COMMENTS


Nie mam na celu podwazania Twojej wiedzy i szkolenia w kontaktach z Chinami. Mowie raczej o tym, ze duza liczba przedsiebiorcow w Chinach bywa nieobliczalna w kontaktach z kontrahentami spoza Chin. Tu nie ma reguly. Mozesz robic z kims interesy rok, dwa lata, a jak mu cos odbije albo bedzie potrzebowal nagle kasy i pech trafi ne ciebie to i tak Cie przekreci.

Takie sa realia tego kraju. Daniel z calym szacunkiem do Ciebie jestes osoba, ktora sie w miare sensownie wypowiada na tym forum, ja jak juz wspominalem czasem tu pisze zeby zabic sobie czas. Czasami przemyslec kilka rzeczy piszac i zastanowic sie nad roznorodnymi kwestiami zwiazanymi z tym handlem.

Ja tu mieszkam, mam zone Chinke, dzieki ktorej bardzo sensownie prowadzimy ten interes, nie ma reguly w kontaktach z chinczykami. Ostatnio na ulicy spotkalismy jakiegos czlowieka oszukanego na dosc spora kwote przez jedna z firm, maszerowal i wykrzykiwal nazwe firmy, wyzwiska i epitety. Chinczyk, chinczyka potrafi 'wydymac' nie wspominajac juz o tym jak latwo przychodzi im to z firmami spoza Chin. Nie tylko z Polski.

Powtarzam raz jeszcze nie chce podwarzac Twoich szkolen, ale ten rynek rzadzi sie takimi prawami, a nie innymi. Nie masz nawet pojecia ile dostaje maili, glownie z Polski od osob poszkodowanych, prosby o pomoc w odzyskaniu pieniedzy. Kiedys probowalem pomagac, teraz w sumie nie jestem juz tym nawet zainteresowany. Wwiekszosci przypadkow za dziesiatki wykonanych telefonow, zgloszen nie pada nawet proste dziekuje za probe pomocy.

Reasumujac takie szkolenia sa dobre, ale nigdy nie zagwarantujesz nikomu, ze w 100% czy nawet 50% bedzie bezpieczny na tym rynku. Trafi mu sie oszolom, ktory wysle mu towar raz, drugi, trzeci a potem od niechcenia go oszuka. Takie sa realia. Oszustow w sumie w Chinach jest malo, ale biorac pod uwage ilosc funkcjonujacych tu firm to masa w naszej europejskiej skali.

_________________
Slawomir Sejda
Director
Datalaw Int'l Co., Limited
http://www.datalawltd.com

datalawltd@datalawltd.com

Tel/Fax: +86 20 3996 9004
Tel: +86 18 66 500 45 46

Tel. PL: 22 307 90 58 - laczy z Chinami BEZ OPŁAT - STREFY CZASOWE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 26, 2009 12:41 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 29, 2008 9:09 pm
Posty: 69
Lokalizacja: cosmos
Kurcze tyle punktów - jak długo będzie trwało to szkolenie i gdzie (Zakopane , Sopot......), mam nadzieję że nie zamierzasz tego omówic w kilka godzin jak dla mnie to opracowanie (omówienie)tylu punktów(zagadnień ) to co najmniej tydzien :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 02, 2009 10:07 am 
Offline

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 5:17 pm
Posty: 34
no.. gdyby trwało tydzień .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 10:36 am 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 11:12 am
Posty: 104
Ciekawa propozycja, jednak to tak jak byś chciał kogoś nauczyć jazdy samochodem teoretycznie - to jest kierownica, 4 koła, pedały gazu, hamulca ew sprzęgła, tak się naciska i tak kieruje, to jest droga a tu znaki... I niby wszystko proste - teoretycznie.

6. Oszuści: czym się kierują? -> wiadomo, chęcią zysku i wydymania klienta
13. Jak uzyskać zwrot pieniędzy od Chińskiego dostawcy. -> poprosić, polecieć i użyć siły (perswazji)

90% tego, co przedstawiłeś w swoich punktach nie da się nauczyć, bo każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia do sprawy. Tak samo jak nie da się teoretycznie kogs nauczyć jak ma się zachować jak inny kierowca zajedzie mu drogę albo wyskoczy mu pieszy na drogę. Myślę, że pomysł dobry ale wart książki na ten temat w cenie ok 9,99... sorry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 10:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
show napisał(a):
Kurcze tyle punktów - jak długo będzie trwało to szkolenie i gdzie (Zakopane , Sopot......), mam nadzieję że nie zamierzasz tego omówic w kilka godzin jak dla mnie to opracowanie (omówienie)tylu punktów(zagadnień ) to co najmniej tydzien :)


Czytam sukcesywnie odpowiedzi i pozwolę sobie raz na jakiś czas odpisać
wszystkim lub większości.
Zamierzałem zorganizować 1 dniowe szkolenie bez "lania wody" Teoria jest w internecie którą niejednokrotnie można między bajki włozyć. Potrzebujesz szkolenie tygodniowe zapisz się na takie gdzie najpierw są 2 dni integracji, następnie 2 dni nauki jazdy na nartach w górach lub 2 na naukę kite lub windsurfingu nad morzem. Jeśli chesz zapłacić za tydzień szkolenia przeplatany dowcipami itp zapraszam do innych :) Jeśli przeczytasz moje wypowiedzi na forum to zauwazysz że piszę konkretnie i zazwyczaj nie daję wskazówek do samego końca.

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Ostatnio edytowano Śr cze 03, 2009 11:28 pm przez Daniel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 10:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
zsedc napisał(a):
no.. gdyby trwało tydzień .....


Gdyby trwało tydzien to mało kto by znalazł tydzień wolnego i na pewno nie dla grupy 14 osób przy takiej cenie lecz większej. Można opowiadać przez tydzień bajki ale najpierw trzeba odbyć szkolenie u Chińczyków tak aby mówić dużo a nie powiedzieć nic. Jeśli chesz wiedzieć coś czego nie wiesz please ask me before payment to my account. I will tell you now as Chenese man. We have policy win to win. All will be ok after your payment. Do not worry my friend. When you meet a problem we can help you. We have very good service after sale. Please calm down and do not worry.
Czy Chinglish(czinglisz) jest dla Ciebie odpowiednia formą kontaktu zarówno w prowadzeniu dialogu jak i w innych formach?

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Ostatnio edytowano Cz cze 04, 2009 12:41 am przez Daniel, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 10:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
navara napisał(a):
Ciekawa propozycja, jednak to tak jak byś chciał kogoś nauczyć jazdy samochodem teoretycznie - to jest kierownica, 4 koła, pedały gazu, hamulca ew sprzęgła, tak się naciska i tak kieruje, to jest droga a tu znaki... I niby wszystko proste - teoretycznie.

6. Oszuści: czym się kierują? -> wiadomo, chęcią zysku i wydymania klienta
13. Jak uzyskać zwrot pieniędzy od Chińskiego dostawcy. -> poprosić, polecieć i użyć siły (perswazji)

90% tego, co przedstawiłeś w swoich punktach nie da się nauczyć, bo każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia do sprawy. Tak samo jak nie da się teoretycznie kogs nauczyć jak ma się zachować jak inny kierowca zajedzie mu drogę albo wyskoczy mu pieszy na drogę. Myślę, że pomysł dobry ale wart książki na ten temat w cenie ok 9,99... sorry.


Zapinając pasy bezpieczeństwa masz wieksze szanse na przezycie równiez teoretycznie.

ad 6 można jeszcze dobitniej to określić dodając wiele rzeczy ale po co to robić na forum?

ad 13. tak myslą wszyscy

ad 90% Zgadzam sie ze są sytuacje które wymagają indywidualnego podejścia. Odnośnie zachowania innych na drodze podejmujesz decyzje o wykonaniu manewru w ułamkach sekund (od tego zalezy twoje zycie niejednokrotnie) W przypadku importu masz czas na przemyslenia i cos jeszcze. Poznaj kulture Chińską a bedziesz wiedział co mam na myśli.

odnosnie ceny 9,99 dziekuję za sugestię i polecam allegro lub inne miejsca gdzie można to nabyć lub znaleźć bezpłatnie z różnymi dziwnymi bajkami. Jako przykład podam swojego rozmówcę. Po kilkuminutowej rozmowie dowiedziałem się że Chińczycy nie dają towaru na przelew gdyż panuje opinia iż my katolicy pójdziemy się wyspowiadać z grzechu oszustwa i nie musimy płacić :)
Jeśli ktoś się zdecyduje na tego typu krok prosze nie liczyc na rozgrzeszenie sądu :)
Sorry

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Ostatnio edytowano Śr cze 03, 2009 11:33 pm przez Daniel, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 11:16 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
slavecky napisał(a):
Daniel napisał(a):
slavecky napisał(a):
szkolenie w biznesie z chinczykami :) bialymaly juz to przerabial ;)

Jeśli prześledzisz uważnie forum to zauażysz dlaczego ta osoba przestała się wypowiadać. W porozumieniu z P. Łebkowskim zamieściłem rozmowę przeprowadzoną na GG z Białymały. Było dużo na ten temat teraz nie ma nic i tak powinno być. Albo coś wiemy albo opwiadamy opowieści dziwnej treści ze słuchu.
NO COMMENTS


Nie mam na celu podwazania Twojej wiedzy i szkolenia w kontaktach z Chinami. Mowie raczej o tym, ze duza liczba przedsiebiorcow w Chinach bywa nieobliczalna w kontaktach z kontrahentami spoza Chin. Tu nie ma regulł. Mozesz robic z kims interesy rok, dwa lata, a jak mu cos odbije albo bedzie potrzebowal nagle kasy i pech trafi ne ciebie to i tak Cie przekreci.

Takie sa realia tego kraju. Daniel z calym szacunkiem do Ciebie jestes osoba, ktora sie w miare sensownie wypowiada na tym forum, ja jak juz wspominalem czasem tu pisze zeby zabic sobie czas. Czasami przemyslec kilka rzeczy piszac i zastanowic sie nad roznorodnymi kwestiami zwiazanymi z tym handlem.

Ja tu mieszkam, mam zone Chinke, dzieki ktorej bardzo sensownie prowadzimy ten interes, nie ma reguly w kontaktach z chinczykami. Ostatnio na ulicy spotkalismy jakiegos czlowieka oszukanego na dosc spora kwote przez jedna z firm, maszerowal i wykrzykiwal nazwe firmy, wyzwiska i epitety. Chinczyk, chinczyka potrafi 'wydymac' nie wspominajac juz o tym jak latwo przychodzi im to z firmami spoza Chin. Nie tylko z Polski.

Powtarzam raz jeszcze nie chce podwarzac Twoich szkolen, ale ten rynek rzadzi sie takimi prawami, a nie innymi. Nie masz nawet pojecia ile dostaje maili, glownie z Polski od osob poszkodowanych, prosby o pomoc w odzyskaniu pieniedzy. Kiedys probowalem pomagac, teraz w sumie nie jestem juz tym nawet zainteresowany. Wwiekszosci przypadkow za dziesiatki wykonanych telefonow, zgloszen nie pada nawet proste dziekuje za probe pomocy.

Reasumujac takie szkolenia sa dobre, ale nigdy nie zagwarantujesz nikomu, ze w 100% czy nawet 50% bedzie bezpieczny na tym rynku. Trafi mu sie oszolom, ktory wysle mu towar raz, drugi, trzeci a potem od niechcenia go oszuka. Takie sa realia. Oszustow w sumie w Chinach jest malo, ale biorac pod uwage ilosc funkcjonujacych tu firm to masa w naszej europejskiej skali.


Slavecky postanowiłem odpisać Tobie na końcu gdyż Twoje posty są zauważalne na forum i widzę że orientujesz się zarówno w obyczajach jak i podejsciu handlowców po stronie Chińskiej.
Miło mi było odnieść wrażenie że nie nalezysz do grona "oszołomów" którzy za autotytet uważają tylko słowo pisane bez względu czy w wordzie czy PDF-ie nawet jeśli ma pieczątkę. Jesli ktoś napisał coś i jest na papierze to jest wiarygodny;)
Wierzę że duzo osób poszkodowanych pisze do Ciebie i nie dziwi mnie ten fakt gdyż nie maja podstaw czym sie kierowac przy wyborze dostawcy (od tego zalezy powodzenie importu).
Mentalność ludzi jest bardzo rózna i wpływa na to wiele czynników.
Odnośnie bezpieczeństwa można gwarantowac tylko za siebie że jest się uczciwym nie za innych. Zainteresowanie tego typu szkoleniem jest żadne. Wszyscy liczą na to że sami potrafią wszystko zrobić (i tu należy życzyć im powodzenia). Wielu z nich się uda znaleźć w przyszłości uczciwego dostawcę. Portali jest mnówstwo z ogłoszeniami. Pytanie kolejne czy po współpracy z 1 lub 2 dostawcami przez długi czas nie nabiora na tyle pewnosci siebie i nie stracą wszystkiego zamawiajac od 3 dostawcy którego jeszcze nie znają. Wkleję tutaj temat załozony przez P. Łebkowskiego który jest dzisiaj podbity przez kogoś http://www.forum.bigchina.pl/viewtopic. ... highlight=
Kontynuując
Ostatnio pewna sympatyczna Pani kontaktowała się ze mną w sprawie towaru który znalazła. Szukała odpowiedzi na forum lecz nie została przychylnie potraktowana. Towar godny polecenia:) Wykorzystałem swoje kontakty aby sprawdzić dostawcę na innej wyspie. Okazało sie że to oszust. Pisze ogólnikowo gdyż ten temat nalezy to tej Pani i nie czuję się upowazniony żeby informować ze szczgółami. Jeśli przeczyta ten post być może sama zajmie stanowisko czy chce się tym podzielić z innymi publicznie.
Napisałem post o szkoleniu ot tak gdyż posiadam wiedzę popartą doświadczeniem, która może pomóc innym uniknąć strat. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje może radzić sobie samemu lub korzystać z podpowiedzi innych. Jeśli bym dodał jeszcze jeden punkt w szkoleniu pt: jak wprowadzić markowe produkty na rynek UE to bym przebił ofertę innych firm. Tylko po co? Jak zauwazyłes nie podbijam postu swoimi wypowiedziami żeby był na topie wśród ostatnio napisanych.
Na koniec dodam swoje spostrzeżenie. Na forum pojawiają się nowi użytkownicy którzy odświeżają niejednokrotnie stare posty aby zaistnieć. Nasuwa mi się bardzo brutalne stwierdzenie. To forum umiera...:(
Żadnych informacji o doświadczeniach, przygodach, perypetiach itd.
Jesli ktoś pisał w lutym bądź w kwietniu to sam już rozwiązał problem. Zero odpowiedzi ze strony osoby która była załozycielem postu. Odpowiedzi sa tylko od osób które pobijają temat żeby coś się "działo "na forum"
Ps.
jak będe w Chinach chętnie skorzystam z Twojej wcześniejszej propozycji spotkania. Umówimy się na piwko ;)
Pozdrawiam

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 12:56 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 12:52 am
Posty: 140
Lokalizacja: Pruszków
Na koniec postanowiłem dodac coś bez cytowania innych.
Z racji iż propozycja szkolenia na forum przez prawie miesiąc czasu nie spotkała się z żadnym zainteresowaniem postanowiłem zaniechać organizacji. Otrzymałem wiele zapytań na GG w sprawach importu na które udzieliłem odpowiedzi. Z dniem dzisiejszym kończę udzielanie bezpłatnych porad typu: KTOS IMPORTUJE TO I TAMTO. Jak to jest mozliwe że sprzedaja na Allegro? Co trzeba zrobic itd. Chcesz wiedziec jak to jest możliwe płacisz i dostajesz infrormację. Dlaczego tak drastycznie zmieiłem decyzję? Ponieważ jest kilka osób w Chinach które traca czas na weryfikowanie zapytań wielu osób i nie mają z tego profitów. Ja jestem w Polsce i nie zamierzam tracić czasu bez profitów na udzielanie rad.
Temat szkolenia uważam a zamknięty.
Pozdrawiam

_________________
Specjalizacja: Plotery laserowe, lasery fibrowe http://www.europlotery.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 8:03 am 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 11:12 am
Posty: 104
Dziwne, że dopiero teraz. Ja zajmuje si.ę importem różnej maści rzeczy od 9 lat i szkolenia nie potrzebuje, nie miałem zamiaru wyśmiać Cię czy podnosić, że Twoja wiedza warta jest 9,99zl. Zapewne jest warta więcej. A dlaczego to forum umiera (Twoim zdaniem)? Bo moim zdaniem, importerzy, którzy mają pojęcie o imporcie nie chwalą się tym i nie mają żadnego większego sensu pisać "jak zaimportować" , "jak sprzedać" itp itd. Bo niby z jakiej racji? Sami często płacili spore "frycowe" a tzw dzieci Neostrady chcą wszystko dostać jak na tacy, bo mama dała 1000zł... Nie wiem czy zauważyłeś (ja nie) żeby ktoś napisał "Panowie, mam problem, towar na cle za milion i problem taki a owaki" Bo taki człowiek wynajmie sztab ludzi, którzy zajmą się jego problemem. Jedyne problemy opisywane na forum dotyczą jakiś 10 pen drive, 30mp3 itp itd... I dziwisz się, że szkolenie za 2,5k nie odniosło żadnego skutku? Przecież to przewyższa kapitał większości "importerów"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 1:17 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 23, 2008 8:22 pm
Posty: 1602
Lokalizacja: 中国佛山三水
Daniel napisał(a):
Slavecky postanowiłem odpisać Tobie na końcu gdyż Twoje posty są zauważalne na forum i widzę że orientujesz się zarówno w obyczajach jak i podejsciu handlowców po stronie Chińskiej.
Miło mi było odnieść wrażenie że nie nalezysz do grona "oszołomów" którzy za autotytet uważają tylko słowo pisane bez względu czy w wordzie czy PDF-ie nawet jeśli ma pieczątkę. Jesli ktoś napisał coś i jest na papierze to jest wiarygodny;)
Wierzę że duzo osób poszkodowanych pisze do Ciebie i nie dziwi mnie ten fakt gdyż nie maja podstaw czym sie kierowac przy wyborze dostawcy (od tego zalezy powodzenie importu).
Mentalność ludzi jest bardzo rózna i wpływa na to wiele czynników.
Odnośnie bezpieczeństwa można gwarantowac tylko za siebie że jest się uczciwym nie za innych. Zainteresowanie tego typu szkoleniem jest żadne. Wszyscy liczą na to że sami potrafią wszystko zrobić (i tu należy życzyć im powodzenia). Wielu z nich się uda znaleźć w przyszłości uczciwego dostawcę. Portali jest mnówstwo z ogłoszeniami. Pytanie kolejne czy po współpracy z 1 lub 2 dostawcami przez długi czas nie nabiora na tyle pewnosci siebie i nie stracą wszystkiego zamawiajac od 3 dostawcy którego jeszcze nie znają. Wkleję tutaj temat załozony przez P. Łebkowskiego który jest dzisiaj podbity przez kogoś http://www.forum.bigchina.pl/viewtopic. ... highlight=
Kontynuując
Ostatnio pewna sympatyczna Pani kontaktowała się ze mną w sprawie towaru który znalazła. Szukała odpowiedzi na forum lecz nie została przychylnie potraktowana. Towar godny polecenia:) Wykorzystałem swoje kontakty aby sprawdzić dostawcę na innej wyspie. Okazało sie że to oszust. Pisze ogólnikowo gdyż ten temat nalezy to tej Pani i nie czuję się upowazniony żeby informować ze szczgółami. Jeśli przeczyta ten post być może sama zajmie stanowisko czy chce się tym podzielić z innymi publicznie.
Napisałem post o szkoleniu ot tak gdyż posiadam wiedzę popartą doświadczeniem, która może pomóc innym uniknąć strat. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje może radzić sobie samemu lub korzystać z podpowiedzi innych. Jeśli bym dodał jeszcze jeden punkt w szkoleniu pt: jak wprowadzić markowe produkty na rynek UE to bym przebił ofertę innych firm. Tylko po co? Jak zauwazyłes nie podbijam postu swoimi wypowiedziami żeby był na topie wśród ostatnio napisanych.
Na koniec dodam swoje spostrzeżenie. Na forum pojawiają się nowi użytkownicy którzy odświeżają niejednokrotnie stare posty aby zaistnieć. Nasuwa mi się bardzo brutalne stwierdzenie. To forum umiera...:(
Żadnych informacji o doświadczeniach, przygodach, perypetiach itd.
Jesli ktoś pisał w lutym bądź w kwietniu to sam już rozwiązał problem. Zero odpowiedzi ze strony osoby która była załozycielem postu. Odpowiedzi sa tylko od osób które pobijają temat żeby coś się "działo "na forum"
Ps.
jak będe w Chinach chętnie skorzystam z Twojej wcześniejszej propozycji spotkania. Umówimy się na piwko ;)
Pozdrawiam


W obyczajach i zyciu musze sie orientowac z 2 powodow, jeden moja spolka, a drugi oczywisty mam zone i juz rodzine tutaj wiec wniknalem bardzo w srodowisko, znam Chinczykow lepiej niz niejeden Polak tu mieszkajacy, z racji tego ze nie tylko tu mieszkam, ale zyje i spotykam nie tylko przyjaciol, ale mam tu juz czesc rodziny ze strony mojej zony.

Ludzie maja obawy zwiazane z interesami z Chinczykami i jest to jak najbardziej naturalne biorac pod uwage niespotykana skale oszustw.

Historii jest masa, trzeba ich bardzo pilnowac, ludziom niestety wydaje sie ze jest fajnie, poszlo jedne zamowienie, drugie i juz bedzie dobrze. Niestety nic bardziej mylnego. Powiem jedno, nie bede zdradzal szczegolow, ale przygotowuje sie do pewnego ogromnego projektu, duzego na taka skale ze tylko kilka firm w Chinach jest w stanie podjac sie procesu produkcyjnego, wykorzystujemy tam 3 stopniowy system kontroli: dwa audyty przeprowadzane przez moja firme, trzeci specjalistyczny techniczny przez niezalezne europejskie zrodlo. Ja znajac ten rynek zastanawiam sie jak mozna zamawiac towar bez audytu, ale ludzie tak robia, jednym sie udaje, a innym nie.

Nie mozna tez generalizowac, nie kazda firma jest niepowazna i niekazda jest oszustem, ale sprawa wyglada tak jesli ktos inwestuje pieniadze i nie przeprowadza niezaleznej kontroli zanim towar opusci Chiny to albo jest glupi, albo zupelnie niedoswiadczony, albo chciwy do tego stopnia ze mu szkoda kasy, niewazne, ryzyko ponosza spore i predzej czy pozniej ktos moze im albo wyslac dziadowski towar albo normalnie ich oszukac. Chinczyka tutaj prawo nie siegnie takie sa realia. Jesli nawet komus sie czesc kasy uda odzyskac ma sporo szczescia.

Jesli chodzi o kursy sam zauwazyles zainteresowanie zadne, i sa mysle 2 mozliwosci: 1. watpliwosci w wiedze merytoryczna, 2. niechec zainwestowania kasy, mysle ze drugi jest najpowszechniejszy ludzie by wszystko chcieli za darmo. Na takich szkoda czasu. Chciwcom najczesciej noga sie powija i nie zal mi takich dokumentnie.

Zupelnie niedawno bylo u mnie 2 kontrahentow, zabralem kolegow do najwiekszego centrum biznesowego w calych Chinach chyba, mam na mysli YIWU jesli ktos byl zna ogrom, oprowadzilismy z zona kolegow po centrum, tlumaczylismy bo tam malo kto mowi po angielsku, maja katalogi, ceny, adresy producentow, traderow, wizytowki. Mogliby sami zamawiac, ale zdaja sobie dokladnie sprawe z tego, ze ja bedac tu na miejscu zagwarantuje im powodzenie inwestycji. Z takimi osobami wspolpracuje sie najlepiej, byli na miejscu, poznali warunki, zobaczyli jak wyglada biznes, a przy tym mieli kilka ciekawych przygod w Shanghaiu i mysle, ze nie zaluja jednej minuty spedzonej tutaj przy okazji zaprzyjaznilismy sie, mamy z zona zaproszenie do nich do Polski i w taki wlasnie sposob ja lubie robic interesy.

Jesli chodzi o Ciebie, zaproszenie caly czas aktualne, jak tylko bedziesz w Chinach napewno sie spotkamy.

Pozdrawiam,
Slawek

_________________
Slawomir Sejda
Director
Datalaw Int'l Co., Limited
http://www.datalawltd.com

datalawltd@datalawltd.com

Tel/Fax: +86 20 3996 9004
Tel: +86 18 66 500 45 46

Tel. PL: 22 307 90 58 - laczy z Chinami BEZ OPŁAT - STREFY CZASOWE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 1:58 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 11:12 am
Posty: 104
zgadzam se w 100% ale... Trochę zapędziłeś się w swojej wypowiedzi. Mylisz importerów z ludźmi, którzy mając 1000zl "importują" 30 pen drive itp. Takiemu na pewno nie opłaca się wynajmować i płacić dodatkowo nawet 100zł za sprawdzenie towaru przed wysyłką, bo 100zł to czasem prawie cały jego zysk a na tym forum z tego co zdążyłem się zorientować to przeważająca większość. Zorientowałem się, że mieszkasz a Szanghaju a szkoda, bo obecnie tego typu usługi świadczą dla mnie znajomi i zaprzyjaźnieni Chińczycy w Shenzhen i to miasto głownie mnie interesuje a niestety w Twoim wypadku wiązało by się to z 2 godzinnym lotem samolotem. Mimo ze znajomi Chińczycy u których nawet pomieszkuje jak tam bywam, to wolałbym zaufać krajanowi ;) a tak muszę korzystać z usług kilku chińczyków, bo jednego można łatwo przekupić a tak systemem rotacji nigdy nie wiadomo który przyjedzie na kontrole ;) I wbrew pozorom są to świetnie zainwestowane pieniądze. Oszczędzam dzięki temu masę pieniędzy na reklamacje, naprawy, odsyłanie, jestem pewien, ze dostane to co chciałem, że urządzenia posiadają wszystkie potrzebne oznaczenia, certyfikaty (jeśli wymagane) i że zostaną spakowane z głową tj bezpiecznie i optymalnie. O ryzyku oszustwa to już nawet nie wspomnę bo dla większości jest to temat abstrakcyjny bo oni ze swoim eksporterem z Chin znają się super, rozmawiają o rodzinie, wysyłają sobie fotki i takie tam rożne ;) więc może inne aspekty i plusy stosowania audytu przemówią co do niektórych użytkowników, żeby później nie płakali, że zostali oszukani bo czasem na własne życzenie. Chińczycy to z reguły wyluzowani ludzie i ich zdaniem, czy dostaniesz 8gb czy 4gb to tak naprawdę nie ma dużej różnicy. CE to przecież tylko papier, który możesz zrobić w photo shop itp więc to nie koniecznie jest tak, że Chińczyk celowo kogoś oszuka albo kogoś zaniedba. Oni po prostu mają to gdzieś 8)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL