Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin
Teraz jest Pt sie 07, 2020 11:00 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 28, 2013 11:42 am 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
Witam,

Chciałbym dopytac o kilka kwestii w sprawie importu z chin. Otrzymałem elektronicznie fakturę do wglądu. Towar, ktory zamawiam ma wartość 4000$. 800$ to kosztu transportu DHL i jest jeszcze doliczona prowizja PayPala.

Na otrzymanej fakturze są następujace dane:
-nazwa firmy z chin i adres
- dane mojej firmy, nazwa, adres, nip
- shipment date, port of loading, payment terms, country of origin, insurance
-jest tylko jedna pozycja zawierająca nazwe towaru, ilosc, cene jednostkowa i wartosc.
-pod spodem klauzule: "customs purpose only, not commercial value".

Co jeszcze powinno być, zebym mógł spokojnie oclic towar? Czy na fakturze powiina byc dopisana kolejna pozycja koszty transportu i kolejna paypal fee?

Slyszałem, ze chinczycy stosuja myki polegające na tym, ze przesylkenokreślają jako prezent czy cos w tym stylu inwtedy sa problemy z ocleniem i handlem tym pozniej. Jak sie zabezpieczyc na te okolicznosc?

Co z incoterms? Czy powinno byc na fakturze?

Jako, ze jestem laikiem, prosba o pomoc do Was


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N kwi 28, 2013 12:32 pm 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 12:27 pm
Posty: 1
Właśnie mam podobny dylemat nie wiem co zrobić żeby było ok no niestety nie jestem wielką rybą do której nikt się nie przyczepi więc również bylbym wdzięczny za pomoc

_________________
cv wzory, listy motywacyjne, pomoc w otrzymaniu pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N kwi 28, 2013 2:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 3:59 pm
Posty: 503
powinny być termsy.
powinien być wyszczególniony transport.
nie wiemy co to za towar u ciebie Mefisto więc nie wiem czy dobrze, że jest ten dopisek - non commercial value.
reszta w miarę w porządku.
Jak coś to piszcie na maila

Ps: się teraz doczytałem. Laik kupujący bez konsultacji za 4000 USD - dość odważnie..... Kupiłeś coś za 4000 usd dla siebie to rozumiem, że non commercial value. Inaczej to nie bardzo pasuje...

_________________
Możemy bezpiecznie kupować dla Ciebie na taobao i aliexpress

Wyszukamy towar i sprowadzimy dla Ciebie! Doradzimy / pomożemy w pierwszym i kolejnych importach

Jesteśmy 24/7 dostępni: import (at) imptex.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 10:07 am 
Offline

Dołączył(a): Pt sie 31, 2012 12:54 pm
Posty: 317
Incoterms muszą być. Jeżeli masz opłacony koszt transportu i ubezpieczenie to warunek CIF.
Jeżeli są to próbki sprowadzone w celach niehandlowych, albo towar na własny użytek to dopisek "for custom purpose only" jest jak najbardziej na miejscu. Inaczej bym radził to usunąć.
Jeżeli chcesz wyszczególnić transport to wtedy musisz dać odpowiedni incoterms i na fakturze osobna pozycja za transport. Jedna zasada, jeżeli jest FOB/EXW to musi być wyszczególniony transport.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 11:53 am 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
Spółka, która posiadam jest na pełnej księgowości , wiec na kazdy przelew musze miec podkladke w postaci faktury. Aktualnie po poprawkach na fakturze od dostawcy mam oprocz towaru wyszczegolniony transport, paypal fee i zdjetą kontrowersyjna formulke o ktorej pisalem w pierwszym poscie. Wyslalem tez do chinczyka czy moglby ubezpieczyc mi towar i ujac to w fakturze jako kolejna pozycje. Zakladajac, ze towar bedzie wyslany dhl, ma trafic do agencji w moim miejscu zamieszkania ( innym niz port lotniczy do ktorego trafi)! I oplace wszystko przelewem jaki symbol incoterms ma byc na fakturze?

I jeszcze jedno pytanie. Czy nazwa towaru w fakturze musi byc identyczna jak towaru lacznie z symbolem? Czy jest tu jakies okreslone pole manewru? Np: pamiec przenosna x moze byc ujeta jako urzadzenie elektroniczne, e-papieros ujety jako atomizer itp?

Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 12:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 3:59 pm
Posty: 503
jak to idzie powietrzem to DAP i miasto. Nawet jak pójdzie na inne lotnisko to nie ma tak dużego znaczenia.
Z tego co się orientuję to agencje są na lotnisku. Więc dostaniesz info z agencji na lotnisku a nie w Twoim miejscu zamieszkania.
Chyba, że zlecisz to (chyba można zrobić tak zwaną "przekazówkę" - nie wiem czy to samo co morzem da radę robić w powietrzu).
co do opisów to ciężko tak odpowiedzieć.
Są jakieś tam możliwości manewru ale bez przesady tak jak dawniej zwisy męskie byly krawatami :)
to co napisze chińczyk jest i tak tylko w połowie ważne bo potem ty tłumaczysz fakturę i podajesz kod celny do cła.

_________________
Możemy bezpiecznie kupować dla Ciebie na taobao i aliexpress

Wyszukamy towar i sprowadzimy dla Ciebie! Doradzimy / pomożemy w pierwszym i kolejnych importach

Jesteśmy 24/7 dostępni: import (at) imptex.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 9:20 pm 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
Czyli to chinczyk ma dopisac w commercial invoice? Czy ktos inny dopisuje? Transport lotniczy i dodatkowo chinczyk ubezpiecza przesylke, to nie powinno byc DDU? Towar ma oczywiscie wartosc komercyjną, wiec bedzie podlegal ocleniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 9:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 3:59 pm
Posty: 503
Chińczyk wystawia fakturę ake leoiej mu w tym pomoc ja zawsze robilem sam a oni tylko stemplowali i wysyłali
Ddu chyba wlasnie zastąpione zostało dap - poczytaj bo pisze z komórkowego netu i nie mam jak sprawdzic

_________________
Możemy bezpiecznie kupować dla Ciebie na taobao i aliexpress

Wyszukamy towar i sprowadzimy dla Ciebie! Doradzimy / pomożemy w pierwszym i kolejnych importach

Jesteśmy 24/7 dostępni: import (at) imptex.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 7:22 am 
Offline

Dołączył(a): Pt sie 31, 2012 12:54 pm
Posty: 317
tak jak pisze imptex, DAP zastapilo DDU zgodnie z Incoterms 2010 więc stosujemy DAP :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 9:56 am 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
Ok, dzieki Wam za pomoc, a mam jeszcze jedno pytanie. Zanim przeleję kase na konto paypal chinczyka jakie potwierdzenie powinienem posiadac, ze transakcja jest zawarta. Musze przeciez cos miec, gdyby chinczyk sie nie wywiazal i nie wyslala mi towaru badz wyslal trefny towar.

Wiem, ze moje pytania moga wydac sie trywialne, ale przed swoja pierwsza transakcja wole wiedziec za duzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 10:14 am 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 3:59 pm
Posty: 503
Wplacasz i masz potwierdzenie a z drugiej strony fakturę a co do trefnosci towaru to jedynie kontrakt byś musiał podpisać i specyfikacje towaru bo bez tego to pojęcie trefny jest dosyć względne

_________________
Możemy bezpiecznie kupować dla Ciebie na taobao i aliexpress

Wyszukamy towar i sprowadzimy dla Ciebie! Doradzimy / pomożemy w pierwszym i kolejnych importach

Jesteśmy 24/7 dostępni: import (at) imptex.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 10:46 am 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
No tak, bede miał potwierdzenie przelania poeniedzy, ale przecież faktura bedzie dołaczona do wysylki towaru. Innymi slowy czego musze wymagac od chinczyka przed przelaniem kasy, zeby uniknac sytuacji, ze wysle kase, a slad po nim zaginie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 12:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 3:59 pm
Posty: 503
Zaufania :-P

_________________
Możemy bezpiecznie kupować dla Ciebie na taobao i aliexpress

Wyszukamy towar i sprowadzimy dla Ciebie! Doradzimy / pomożemy w pierwszym i kolejnych importach

Jesteśmy 24/7 dostępni: import (at) imptex.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 5:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
i szczęścia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 7:25 pm 
Offline

Dołączył(a): N kwi 28, 2013 11:16 am
Posty: 21
Zaufania, szczescia... w przypadku PayPala w razie wtopy i tak da się kasę odzyskać w ciągu 41 dni bodajże.

A jak jest z przelewami bankowymi, w jaki sposób sprawdzić czy podany numer konta jest numerem firmowym czy prywatnym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL