Dzień dobry,
Może być umowa-kupna sprzedaży wg mnie jak najbardziej. W rozporządzeniu w sprawie zgłoszeń celnych napisane jest: paragraf 26. ust. 1, pkt.4 "dokumenty, na podstawie których można określić podstawę opodatkowania towarów, jeżeli faktura lub inny dokument służący do ustalenia wartości celnej towarów nie zawiera niezbędnych danych do ustalenia tej podstawy" - faktury nie ma więc siłą rzeczy nie spełnia warunków. Nie widzę przeciwwskazań jako agent celny, natomiast dobrze żeby wypowiedział/ła się Pana księgowy/wa, w kwestii takiego sposobu prowadzenia biznesu. Myślę, że powinno być ok.
A tu jeszcze cytat ze strony MF
"W przypadku braku faktury importer ma obowiązek dostarczyć dokumenty, które mogą być rozpatrywane jako równoważne fakturze (np. rachunek, umowa kupna-sprzedaży). Należy mieć na uwadze, że w każdym przypadku musi to być dokument, stanowiący podstawę do dokonania rozliczenia (zapłaty) pomiędzy kupującym i sprzedającym. Nie może to być np. faktura proforma czy prowizoryczna, czyli dokument, który - w przeciwieństwie do faktury handlowej - nie jest dokumentem księgowym, ale pełni jedynie funkcję informacyjną."
Myślę że to rozwiewa wątpliwości. Mam nadzieję że pomogłem
W razie pytań proszę pisać, postaram się pomóc.
Ostatnio edytowano Śr paź 30, 2019 8:04 pm przez WER-SAD, łącznie edytowano 1 raz
|