Forum BigChina.pl

Import z Chin Forum BigChina.pl

Pierwsze polskie forum dla importerów z Chin
Teraz jest Wt sie 04, 2020 12:05 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 05, 2010 12:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Dzień dobry Euroconsol-u, miło Was spotkać na forum !! Smile

Krótko odpowiem Smile

Niczego się nie domagam. Szukam jedynie importerów, którzy podobnie jak ja nie zgadzają się z Waszymi ogromnymi kosztami i sposobem załatwiania spraw. Chodzi konkretnie o swoisty szantaż, jaki zastosowaliście wobec mnie :" albo pan zapłaci tyle ile żądamy za rozładunek, albo wyślemy towar z powrotem, do Azji". Wiem, że inni taż mają problem z "przełknięciem" takiej pigułki. Zacytuję Waszego szefa dyr. Bronowickiego "odbyłem tysiąc takich rozmów, jak z panem". To znaczy, że coś jest "na rzeczy" i może warto to wyjaśnić na forum Smile

Nie trzeba bowiem być znawcą Incoterms-ów (wystarczy, że Wy je znacie), aby dostrzec pewną dziwną rzecz w Waszym działaniu:

Wytłumaczcie proszę sprawę następującą:

1/ Wg Waszej oferty (p. Mazurkiewicz) możecie sprowadzić towar z hub-u w Singapurze na bazie FOB "all in" (także clenie) za 128 USD w/m

2/ Za samo rozładowanie towaru LCL sprowadzonego indywidualnie na bazie CIF żądacie 117 USD w/m bez clenia (Wasza faktura dla mnie)

Przypuszczam, że rozładunek jest taki sam w obu wypadkach. Czy to oznacza, że ktoś Wam wozi towar z Singapuru za 11 USD w/m i jeszcze clicie w tej cenie Very Happy

Brawo!!! Gratuluję!! Powiedzcie kto to taki, my też chcemy go poznać Very Happy

A może, co bardziej prawdopodobne, chcecie łatwo i dużo zarobić na rozładunku ???? Naszym kosztem oczywiście !!! Sad

Albo może chcecie w ten sposób zmusić importerów do korzystania z Waszych usług. Wielu z nas korzysta bowiem z usług tańszych Azjatów. Wystarczy więc postawić tamę w postaci ogromnych kosztów rozładunku w polskim porcie i gotowe. Czy tak jest ??? Laughing

Wasz dyr. Bronowicki twierdził, że to cyt"... chińczyk oszukuje i narzuca Wam te koszty". Spytałem Azjatów wprost. Oni nic o tych kosztach nie wiedzą i nie mają z nimi nic wspólnego. Dziwne, prawda ???
Jak to więc jest naprawdę???
Confused
_________________
Poszukuję importerów poszkodowanych przez firmę Euroconsol z Marek k/Warszawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 3:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 07, 2010 2:25 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Riko napisał(a):
Dzień dobry Euroconsol-u, miło Was spotkać na forum !! Smile

Krótko odpowiem Smile

Niczego się nie domagam. Szukam jedynie importerów, którzy podobnie jak ja nie zgadzają się z Waszymi ogromnymi kosztami i sposobem załatwiania spraw. Chodzi konkretnie o swoisty szantaż, jaki zastosowaliście wobec mnie :" albo pan zapłaci tyle ile żądamy za rozładunek, albo wyślemy towar z powrotem, do Azji". Wiem, że inni taż mają problem z "przełknięciem" takiej pigułki. Zacytuję Waszego szefa dyr. Bronowickiego "odbyłem tysiąc takich rozmów, jak z panem". To znaczy, że coś jest "na rzeczy" i może warto to wyjaśnić na forum Smile

Nie trzeba bowiem być znawcą Incoterms-ów (wystarczy, że Wy je znacie), aby dostrzec pewną dziwną rzecz w Waszym działaniu:

Wytłumaczcie proszę sprawę następującą:

1/ Wg Waszej oferty (p. Mazurkiewicz) możecie sprowadzić towar z hub-u w Singapurze na bazie FOB "all in" (także clenie) za 128 USD w/m

2/ Za samo rozładowanie towaru LCL sprowadzonego indywidualnie na bazie CIF żądacie 117 USD w/m bez clenia (Wasza faktura dla mnie)

Przypuszczam, że rozładunek jest taki sam w obu wypadkach. Czy to oznacza, że ktoś Wam wozi towar z Singapuru za 11 USD w/m i jeszcze clicie w tej cenie Very Happy

Brawo!!! Gratuluję!! Powiedzcie kto to taki, my też chcemy go poznać Very Happy

A może, co bardziej prawdopodobne, chcecie łatwo i dużo zarobić na rozładunku ???? Naszym kosztem oczywiście !!! Sad

Albo może chcecie w ten sposób zmusić importerów do korzystania z Waszych usług. Wielu z nas korzysta bowiem z usług tańszych Azjatów. Wystarczy więc postawić tamę w postaci ogromnych kosztów rozładunku w polskim porcie i gotowe. Czy tak jest ??? Laughing

Wasz dyr. Bronowicki twierdził, że to cyt"... chińczyk oszukuje i narzuca Wam te koszty". Spytałem Azjatów wprost. Oni nic o tych kosztach nie wiedzą i nie mają z nimi nic wspólnego. Dziwne, prawda ???
Jak to więc jest naprawdę???
Confused
_________________
Poszukuję importerów poszkodowanych przez firmę Euroconsol z Marek k/Warszawy.


Niestety, przy transporcie gdzie gestie transportowa ma Chinczyk, takie niespodzianki sie zdarzaja.
Nastepnym razem sugeruje zlecic taki transport firmie w PL. Odezwac sie do paru spedytorow, poprosic o stawki. Wtedy ma Pan dokladna wiedze ile co bedzie kosztowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 08, 2010 12:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
Potwierdzam. Nie bierzcie CIF Chińczyk kusi groszami za transport 100-200 USD ale ktoś musi przecież za to zabulić w PL aby się wyrównało, i potem niemiłe zdziwienie przychodzi.
W ostatecznych rozrachunku wyjdzie co najmniej jak FOB, często jednak znacznie drożej


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 21, 2010 7:22 am 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Niezupełnie jest tak jak sugerujecie (MAG i Michael 22). Zamówiłem drugą, podobną przesyłkę w Chinach i transport zleciłem Azjatom. Rożnica była tylko taka, że zamiast umieszczać swoje 13 palet w kontenerze zbiorczym (tak zrobiłem poprzednio), teraz zamówiłem cały kontener - mimo, że był w połowie pusty. W Polsce odebrałem ten kontener za 130 USD i to były wszystkie koszty rozładunku. Opłaciło się więc.
Krótko: bardziej opłaci się zamówić cały kontener u Azjatów i wysłać nim nawet jedną paletę, niż wierzyć w uczciwość kupiecką niektórych polskich firm. Koszty powstające w Polsce w przypadku firmy Euroconsol nie są rzeczywistymi kosztami powiększonymi o średnią, kupiecką marżę. To jest wykorzystywanie sytuacji w sposób zbójecki. Wielu małych, indywidualnych importerów nie ma siły z tym walczyć i płaci. My wybraliśmy inną drogę- sądową.
Poza tym: co znaczy gestia transportowa i gdzie się ona kończy? Umowa z Azjatami na dostarczenie towaru do Polski kończy się w terminalu kontenerowym w Gdyni. Dalej wszystko idzie według polskiego prawa. Azjaci nie mogą więc decydować o kosztach w Polsce. Nie mają nawet świadomości co się tutaj dzieje. Nie zrzucajcie winy na Chińczyków, którzy są po prostu dużo lepiej zorganizowani i mają większe zaplecze logistyczne. Wina leży po stronie polskiej, konkretnie: jest nią chciwość i nieuczciwość polskich firm - nie wszystkich oczywiście, ale takich jak Euroconsol.
Ja nie zapłaciłem Euroconsolowi haraczu. Mój towar jest ciągle u nich, a sprawa jest w sądzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 21, 2010 8:45 am 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 07, 2010 2:25 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Fakt, przy wiekszych ladunkach tylko i wylacznie FCL. Wtedy, nawet na warunkach CIF/CFR koszty lokalne w Gdyni/Gdansku sa zdecydowanie mniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 11:34 am 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 04, 2010 11:01 am
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Witaj Riko,
Daj zanc jak zakończy sie w sądzie Twoja sprawa - może załóż oddzielny post w Tytule EUROCON,,, zdziercy CIF ów albo SAD EUROCO,,,, z przyjemnością poczytam o tym .... i będzie to tez info- przestroga dla innych importerów.
Prawda jest taka ze taki EUROCON,,,, oferując chińczykowi transport za 5 USD/w/m musi sobie potem odbić na Importerze z Polski , i dlatego my tak naprawdę ponosimy koszt transportu w tych opłatach lokalnych.... :) Sprytnie to pomyślane - Chińczyk sie cieszy ze ma tanio na CIF-ie a nie informuje nas importerów jakie będą koszty przeładunkowe(THC) w Polsce :)

_________________
pozdrawiam,
Art


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 11, 2010 5:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Z pewnością dam znać jak poszło w sądzie i to bez względu na wynik. Sprawa nowego linku byłaby interesująca, ale Pan Moderator już mnie ostrzegł, żebym nie oczerniał innych firm. A ja napisałem tylko prawdę, a nie oszczerstwa :-)
Myślę, że Azjaci niewiele wiedzą o działaniach Euroconsolu. Poprosiłem Euroconsol o umowę agencyjną, ale nie chcieli jej pokazać. W sądzie pewnie będą musieli. Mam wrażenie, że Euroconsol działa całkowicie na własną rękę. Jedyny ich kontakt z Azjatami, to prośba o wpisanie ich w konosament. Czy płacą za to Azjatom, czy nie - ta sprawa rozstrzygnie się w sądzie (mam nadzieją). Charakter tego wpisu nie jest jednoznaczny i nie określa jaka ma być rola Euroconsolu - czy ma on gestię rozładowczą, czy ma tylko powiadomić klienta o dotarciu przesyłki. To też budzi podejrzenia. Zgodnie z kc każdy klient po dotarciu jego przesyłki na miejsce może nią dysponować wg. własnego uznania. A tu nie klient dysponuje, tylko Euroconsol. Dlaczego???? Moim zdaniem Euroconsol w sposób haniebny wykorzystuje fakt, że fizycznie wchodzi w posiadanie czyjegoś towaru i żąda za wydanie korzyści majątkowej. Jeżeli okaże się w sądzie, że nie jest to działanie poparte przepisami prawa, wówczas będę miał nadzieję, że wszyscy poszkodowania wystąpią zbiorowa o zwrot niesłusznie i pod przymusem zapłaconych pieniędzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 04, 2010 1:24 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 04, 2010 12:36 pm
Posty: 1
Hej Riko,
Właśnie przeczytałem twój wątek na forum, i jak bardzo znamiennym jest fakt, że panowie z euroconsolu po pierwszej buńczucznej odp zniknęli z wątku. Jakie to polskie!!!!. Nikt na świecie cie tak nie porobi jak nasi - cwaniacy. Napisz jaka jest cena za cały kontener 20, u jakiego spedytora?
Jaka była kwota, którą sobie zażyczył euroconsol za rozładunek tych 13 palet a kwota za fracht.
Pozdrawiam i może warto by było założyć wątek o sprawdzonych godnych polecenia spedytorach i ich rzeczywistych stawkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2010 9:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Tak, cwaniactwo jest chyba rzeczywiście naszą narodową cechą. Wszystkie rozmowy (rysunki techniczne, ustalenia branżowe, cenowe, wysyłkowe) udało się załatwić z Azjatami beż najmniejszych kolizji. Schody zaczęły się dopiero po przypłynięciu kontenera do Polski. I zaczęły się z powodu polskiej cwanej firmy, która na dodatek chciała przerzucić odpowiedzialność na Azjatów.
Chętnie podam Ci dane, o które pytasz, ale mogę to zrobić dopiero za kilka dni. Jestem poza siedzibą firmy gdzie mam wszystkie dokumenty, a nie chcę przytaczać z pamięci.

Temat dotyczący uczciwych firm spedycyjnych na forum byłby rewelacyjny. Uważam, że jest bardzo potrzebny. Pozwolił by wielu początkującym importerom uniknąć "min" zastawionych przez nieuczciwe polskie firmy.

Zdecydowanie popieram.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 21, 2010 6:16 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 04, 2010 2:18 pm
Posty: 6
Riko napisał(a):
Tak, cwaniactwo jest chyba rzeczywiście naszą narodową cechą. Wszystkie rozmowy (rysunki techniczne, ustalenia branżowe, cenowe, wysyłkowe) udało się załatwić z Azjatami beż najmniejszych kolizji. Schody zaczęły się dopiero po przypłynięciu kontenera do Polski. I zaczęły się z powodu polskiej cwanej firmy, która na dodatek chciała przerzucić odpowiedzialność na Azjatów.
Chętnie podam Ci dane, o które pytasz, ale mogę to zrobić dopiero za kilka dni. Jestem poza siedzibą firmy gdzie mam wszystkie dokumenty, a nie chcę przytaczać z pamięci.

Temat dotyczący uczciwych firm spedycyjnych na forum byłby rewelacyjny. Uważam, że jest bardzo potrzebny. Pozwolił by wielu początkującym importerom uniknąć "min" zastawionych przez nieuczciwe polskie firmy.

Zdecydowanie popieram.
Pozdrawiam.



Szanowny Panie, Drodzy użytkownicy,
Nie zamierzamy reagowac na zaczepki uprawiane na tym forum, tym bardziej ze czynione sa nie z imienia i nazwiska . Uzytkownik RIKO został juz raz ostrzezony, czynic tego ponownie nie zamierzamy.
Składowe na dzien 21/12/2010 wynosi około 120 tys pln + vat i w całosci obciąża odbiorce towaru który podjął DSK i dokonał odprawy celnej na terenie RP. Nasz dział prawny zajmie sie egzekucja tej naleznosci zaraz po nowym roku.

Proponuje zapoznac sie z pojęciami "koszty spedytora poprzedniego" oraz udac na kolejne szkolenie do PISil odnosnie prawa zastawu spedytora. Ostatnie miało miejsce w Warszawie w dniu 09/11/2010
Materiały doslemy wszystkim zainteresowanym na życzenie.

Na koniec, prosze sobie samemu odpowiedziec" kto Pana wsadził na mine "- jak Pan to okresił . My ? czy moze Pan sam, pozbawiajac sie gestii frachtu ? Jeżeli zaś nie pozbawił sie Pan gestii frachtu to zapłacił Pan komuś za transport, zawarł umowe przewozu. Wszyscy wiemy ze na proces w Chinach Pan sie nie zdobedzie , zatem brnie Pan w sytuacje która wydaje sie Panu prosta i doradza innym jako specjalista d/s importu bo ma Pan , jak to określił ,.. wielu przyjaciój w prokuraturze.
Powoływanie sie na osoby pełniące funkcje publiczne i za publiczne pieniadze jest w tym kraju przestepstwem Panie Riko, prosze o tym pamietac nastepnym razem.


Zyczymy Panu ( Riko ) oraz innym użytkownikom portalu spokojnych i radosnych Swiat Bożego Narodzenia oraz udanych interesów w nadchodzącym roku 2011.

Euroconsol Import Team

_________________
Euroconsol


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 31, 2010 11:42 am 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Szanowny Euroconsolu,

nie musicie prowadzić postępowania windykacyjnego w sprawie "należności" za składowanie (egzekucja jest dopiero po wyroku). Wystarczy, że wystąpicie z kontrpozwem na nasz pozew. Wszystko będzie można załatwić w ramach jednego przewodu sądowego. Nie zapomnijcie tylko dać waszemu "działowi prawnemu" (kancelarii prawnej z miasta oddalonego o 300 km) upoważnienia i dokładnych instrukcji, gdyż ostatnim razem byli zupełnie zagubieni w sprawie i nie bardzo wiedzieli o co chodzi przytaczając przepisy nieaktualne już od kilku lat. No i działali bez pisemnego upoważnienia
O tym kto, ile i komu będzie musiał zapłacić zdecyduje Sąd, a nie wy. I to sąd polski, a nie chiński. Jesteście polskim podmiotem gospodarczym tak, jak i my i zagarnęliście nasze mienie w Polsce, nie w Chinach. Powinniście być świadomi, że wasze postępowanie doprowadziło do zerwania przez naszego kontrahenta umowy handlowej. Musieliśmy zapłacić karę umowną. Wszystkie te koszty są potwierdzone dokumentami i będziemy próbowali je odzyskać właśnie od Was, a jest tego trochę... Forum nie jest odpowiednim miejscem, omówimy to w sądzie. Pewnie już niedługo...
Nie jestem specjalistą od importu, ale prawie 20 lat bliskich kontaktów z firmami zajmującymi się transportem międzynarodowym dało mi pewne doświadczenie. Rozmawiałem też z kilkoma firmami spedycyjnymi, których towar przechodzi przez wasz magazyn (wynajęty) i nie usłyszałem ani jednej opinii pozytywnej, wręcz przeciwnie. Może warto się zastanowić dlaczego tak się dzieje. Przypuszczam jednak, że nie stać was na taką odwagę i uczciwe spojrzenie na sprawę. Bądźcie cierpliwi i zapłaćcie za składowanie firmie, od której wynajmujecie magazyn. My proponowaliśmy wam bezpłatne składowanie w opieczętowanym i chronionym magazynie. Nie skorzystaliście - wasz problem. Płaćcie teraz!!! Być może uda się rozstrzygnąć sprawę do końca 2011, wtedy nie trzeba będzie płacić za następny rok
Nie bardzo wiem o jakich "przyjaciołach" w prokuraturze mówicie. Może pomyliliście sprawy ??? :?

Życzę Wam chwili zastanowienia, większego rozsądku i zdobycia się na odwagę, żeby uczciwie obsługiwać klientów, a wszystkim, którzy importują życzę, aby na Was jednak nie trafili!! Do siego 2011-go!!! :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 31, 2010 3:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt gru 26, 2008 2:22 pm
Posty: 1787
Wątek śledzę z zainteresowaniem i mam nadzieję, że dowiemy się tu jaki będzie finał sprawy.
Euroconsol nie ma ani grama samokrytycyzmu i jest bardzo pewny siebie.
Rico odważył sie " przeciwstawić KOLOSOWI", zobaczym y co z tego wyjdzie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 04, 2011 12:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Dziękuję za uznanie Michael 22, ale nie ma co przesadzać z tym "Kolosem". Euroconsol to kilka biurek ustawionych w kontenerach po dawnej bazie magazynowej czy czymś takim w Markach pod Warszawą i dużo, bardzo dużo pewności siebie i szantażowania. No i zero pokory:-(.
Sprawdzajcie dokładnie wyrywki przepisów, które Wam serwuje Euroconsol. Większość z nich jest albo nieaktualna, albo nie ma zastosowania w transporcie morskim, albo jest wyrwana z kontekstu i ma delegację do innych sytuacji lub przepisów. Według mnie oni nie bardzo wiedzą co piszą, ważne jest, aby było z zadęciem i aby stworzyć wrażenie, że rzeczywiście są duzi i silni :-)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 21, 2011 10:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 29, 2010 9:16 pm
Posty: 15
Mario1972 ma całkowitą rację!! Być może myli się tylko w jednym - nie jestem pewien czy każda agencja celna czy spedycyjna współpracuje z Euroconsolem dobrowolnie i z zadowoleniem. Oni niekiedy muszą z nim współpracować. Schemat jest taki: Euroconsol szantażuje klientów zawłaszczając ich towar. Sam nie ma własnych magazynów (ta spółka naprawdę nie jest rozbudowana, rozbudowane jest jedynie ich ego), wynajmuje więc magazyny u innych firm, które często nic nie wiedzą o praktykach Euroconsolu. Umowy za wynajem podpisuje nie patrząc na cenę, bo i tak szantażem ściągnie należność z klienta. Firmom posiadającym magazyn jest wiec to na rękę dopóty, dopóki nie dowiedzą się od klientów jak Euroconsol działa. Wtedy otwierają im się oczy i jest im trochę "głupio". Oczywiście są i takie firmy, które idą z Euroconsolem ramie w ramię, ale tych jest chyba mniej. Ja przynajmniej wierzę, że Euroconsol jest "czarną owcą" wsród firm spedycyjnych i celnych. Może warto przeprowadzić ankietę wśród innych firm na temat ich współpracy z Euroconsolem. Ankietę oczywiście publiczną :-)
Myślę, że każdy oszukany przez Euroconsol powinien złożyć swoją sprawę w sądzie podając na świadków innych oszukanych. Ja natychmiast stanę w każdej sprawie przeciwko Euroconsolowi!!! Wydaje mi się, że pozwy o odszkodowania i zwrot kosztów wreszcie wymiotą tę nieuczciwą firmę z rynku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 06, 2011 9:33 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lip 05, 2011 12:53 pm
Posty: 5
Czy jest jakis dalszy rozwoj sprawy? Bo tez sledziłem watek z zaciekawieniem...

_________________
Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia; rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL